9 نکته جهت خرید کاغذ دیواری مناسب دکوراسیون منزل

استفاده از کاغذ ديواري براي پوشاندن ديوارهاي منازل در دهه هاي گذشته رونق چنداني نداشت. علت اين بي اقبالي هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح هاي کاغذهاي ديواري بوده است اما امروزه کاغذ ديواري ها به دليل تنوع در رنگ ، شکل و جنس به يکي از اولين انتخاب هاي خانه دارها براي پوشش ديوارها تبديل شده اند.
تا آنجا که حتي مي توان گفت اين پوشش تا حدود زيادي جاي رنگ را گرفته است. علت ديگري که کاغذ ديواري اين روزها طرفداران بسياري پيدا کرده، نصب آسان و سريع آن است. به علاوه کاغذها، بوي تند و تيز و خرابکاري هاي رنگ را نيز ندارند.
البته اين نکته نيز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ ديواري حتما بايد به نکاتي توجه کنيد. در غير اين صورت به سرعت دلزده و پشيمان مي شويد.

نکات زير مي تواند راهکارهاي مفيدي براي انتخاب کاغذ ديواري خانه شما باشد
رنگ کاغذ ديواري تان را هماهنگ با وسايل دکوراسيون تان انتخاب کنيد
قبل از انتخاب کاغذ ديواري بايد به رنگ وسايل خانه توجه کنيد زيرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ ديواري با ساير وسايل، علاوه بر اينکه خانه را بي نظم و خسته کننده نشان مي دهد، براي افراد خانواده احساس آشفتگي و کلافگي ايجاد مي کند. بنابراين حتما به هماهنگي رنگ ها توجه داشته باشيد.
هماهنگي نوع و طرح کاغذ ديواري با سبک و شکل چيدمان خانه نيز مهم است
به طور مثال براي خانه اي که سبکي بسيار فانتزي و مدرن دارد بايد از کاغذ ديواري هايي ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنيد و براي خانه هايي که با مبلمان استيل و فرش هاي ابريشمي چيدمان شده اند بايد کاغذ ديواري هايي سنگين با نقش و نگارهاي برجسته به کار ببريد.

 

نوع مرغوب کاغذ ديواري قابل شستشو را انتخاب کنيد
اغلب کاغذ ديواري ها امروزه قابل شست وشو هستند ولي به دليل ميزان استفاده از پارچه و مواد پي وي سي، به دو نوع درجه يک و دو تقسيم مي شوند. به اين ترتيب که شايد براي از بين بردن بعضي لک ها و کثيفي هاي روي کاغذ ديواري هنگام شست وشو با مشکل مواجه شويد. بنابراين بهتر است هنگام خريد کاغذ ديواري به اين مورد توجه کنيد. در اين مورد از فروشنده نيز مي توانيد کمک بگيريد.
بهتر است کاغذ ديواري هايي با پوشش وينيل خريداري کنيد زيرا هم قسمت زيرين و هم قسمت بيروني اين گونه کاغذ ديواري ها از لايه هاي وينيل تشکيل شده است. اين پوشش علاوه براينکه ضد آب است، کيفيت بسيار بالايي هم دارد. فقط شايد کمي گران تر از کاغذ ديواري هاي ديگر باشد که در عوض داراي عمر و دوام بيشتري است.
منبع: سيمرغ