غرفه نمایشگاهی شما باید چگونه باشد؟

این روزها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تنوعی که در تولیدات و محصولات مختلف بوجود امده است باعث شده تا مدیران فروش و بازاریابان به فکر روش های جدیدی برای معرفی کالاها و خدمات خود باشند . یکی از این روشها قطعا می تواند وجود نمایشگاه هایی باشد که در موضوعات مختلف سالانه در حال برگزاری است. شما اگر یک غرفه نمایشگاهی داشته باشید براحتی می توانید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برده و به معرفی خدمات و کالاهای خود بپردازید.اما باید دقت کرد که در طراحی غرفه نمایشگاهی و ساخت غرفه بر خلاف دیگر سازه ها باید عمل نمود . در این مدل باید سازه به گونه ای باشد که بتوان انرا سریع و در زمانی کوتاه پیاده سازی کرد و از آن طرف هم بتوان بعد از اتمام نمایشگاه در سریع ترین زمان ممکن انرا جمع آوری نمود.

 

تحرک و به کار گیری از متریال های مخصوص برای این امر جز خصوصیات طراحی غرفه نمایشگاهی هستند.باید دقت نمایید که از طرح و رنگ های استفاده شده در غرفه نمایشگاهی شما می توان به بهترین شکل ممکن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد. با توجه به اینکه هدف از ایجاد غرفه نمایشگاهی توسط شما چه بوده است می توان از رنگ هایی متناسب و حتی دکوراسیونی منطبق با ان استفاده نمود. به هر حال باید در نظر داشت یک معماری داخلی مناسب و اصولی می تواند در جذب نهایی مشتریان شما بسیار مهم باشد.

در واقع هدف از برگزاری نمایشگاه ها این است که برای بازدید کنندگان محیطی متفاوت تر از انچه که تاکنون دیده اند را فراهم اوریم و با طرح ها و اشکل مختلفی که برای غرفه نمایشگاهی خود ایجاد می کنیم سعی در معرفی هر چه بهتر کسب و کار خود داشته باشیم.در یک جمع بندی می توان ویژگی های غرفه نمایشگاهی را اینگونه عنوان کرد :

1-باید طرح و ظاهر غرفه ما دارای زیبایی های منحصر به فردی باشد و بتواند چشمان بینندگان را به خود مجذوب نماید.

2-حتما هدف از راه اندازی غرفه نمایشگاهی معرفی محصول و یا کسب و کاری می باشد. باید دقت داشته باشیم که نوع طراحی غرفه نمایشگاهی و دیزاین و حتی رنگ بندی و مبلمان استفاده شده در محیط تناسب لازم را با نوع کسب و کاری که قرار است معرفی کنیم داشته باشد.

3-برای هر غرفه نمایشگاهی یک فضای محدودی در اختیار ما می گذارند. شما باید با طراحی دقیق و حرفه ای از تمامی بخش های غرفه خود بهترین استفاده ممکن را ببرید.

4-اگر به دنبال رساندن پیام خاصی به مخاطبان خود هستید سعی کنید تا ان پیام را در قالب یک طرح در غرفه نمایشگاهی خود خلق نمایید.

5-همانطورکه گفتیم هدف معرفی کالا و خدمات است. پس باید طراحی غرفه به گونه ای باشد که بتوان به خوبی کالاهای خود را در آنجا معرفی نمود.

منبع: متدکس