تعیین هزینه خدمات مجالس

تشریفات مجالس- برای برگزاری مراسم‌تان موسساتی را انتخاب کنید که خودشان به طور مستقیم با خدمات دهندگان مثلا تهیه غذا، میوه فروشی، طراح سفره عقد و .... کار می‌کنند. بسیاری از افراد تازه‌کار و بی‌تجربه که وارد حرفه برگزاری مجالس شده‌اند خودشان خدمات‌دهندگان منصف و باتجربه را نمی‌شناسند و برای هماهنگی هر بخش جشن واسطه‌ها و دلالانی را به جریان اضافه می‌کنند که هزینه پورسانت هر کدام از این افراد به صورتحساب شما اضافه می‌شود. به علاوه صرف نظر از تزیین دلخواه و زیبای محل جشن، تمام هنر و وظیفه برگزار کننده جشن این است که بتواند با مدیریت تمام خدمات‌ با کیفیت را با معقول‌ترین هزینه‌ها دور هم جمع کند. قیمت ها براساس نوع خدماتی که شما می خواهید متفاوت خواهد بود به طور مثال ممکن است این خدمات در یک موسسه تنها براساس انتخاب های شما برای هر مهمان از مبالغ پایین تا بالا متغیر باشد.
این هزینه به انواع غذاهایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. مدیر یکی از این موسسه ها در تهران می‌گوید :« برخی عروس و دامادها عکس‌های عروسی‌های خارجی را برای ما می‌آورند که تهیه تمام اشیای آن برای ما ممکن نیست. زوج‌ها می‌توانند از انواع مدل‌ها و تزییناتی که ما موجود داریم انتخاب کنند»
این درحالی است که مدیر یکی دیگر از موسسات برگزار کننده جشن عروسی، از منوهای تزیین و پذیرایی از پیش تعیین شده‌ای صحبت می‌کند و عروس و داماد می‌توانند در همین موسسه، سفره عقد را به عنوان کادوی پکیج‌شان از مدیر موسسه دریافت کنند یا در صورت تمایل سفره عقد پیشنهادی خود را سفارش دهند و کسری این خدمات را در هنگام عقد قرار داد منظور کنند.
پرسش‌هایی که باید از برگزارکننده بپرسید
1. چند سال است که در این حرفه مشغولید؟
2. چرا به این حرفه روی آوردید؟(افرادی که ذوق هنری یا قدرت مدیریت دارند برای این کار مناسب‌ترند)
3. هزینه خدماتی که ارائه می‌دهید چقدر است؟
4. در چند قسط می‌توانیم هزینه قراردادمان را پرداخت کنیم؟
5. از حالا تا تاریخ عروسی چند جلسه دیگر یکدیگر را می‌بینیم؟
6. آیا امکان بررسی و امتحان خدمات پیشنهادی شما وجود دارد؟
7. آیا می‌توانیم خودمان ارائه دهنگان خدمات را از نزدیک ببینیم و با آنها صحبت کنیم؟
8. لباس مهمان‌دار و آشپزهای جشن چطور است؟
9. در روز عروسی از چه ساعتی کارتان را شروع می‌کنید و خودتان و مدیر پذیرایی جشن از چه زمانی در محل حضور دارید؟
10. اگر به هر دلیلی بعد از عقد قرار داد شما نتوانستید در برگزاری جشن به ما کمک کنید همکاری دارید که این مسئولیت را بر عهده بگیرد؟
11. آیا تمام خدمات‌دهندگان انتخابی ما در قرارداد ذکر می‌شوند؟
12. آیا امکان تعویض خدمات‌دهندگان بعد از عقد قرار داد وجود دارد؟هزینه خسارت وارده چقدر است؟
13. اگر بخواهیم بعد از عقد قرارداد آن را فسخ کنیم هزینه‌های ما را مسترد می‌کنید؟ هزینه خسارت چقدر است؟


مواردی که باید در قرار داد با برگزارکننده قید شود
• نحوه دریافت هزینه برگزاری جشن( بیعانه، اقساط یا ساعتی)
• تعداد جلسات برگزار کننده و خدمات دهندگان با شما
• اشاره به نام خدمات دهنده و توضیح خدمات مورد نظر
• هزینه کلی برگزاری جشن توسط این موسسه
• تاریخ برگزاری جشن
• اطلاعات هویتی و نحوه تماس با شما
• امضای شما و مدیر موسسه برگزار کننده مراسم
• شرایط تغییر موارد قرارداد و در صورت لزوم عقد قراردادی جدید
• شرایط فسخ قرارداد برای هر دو طرف