رعایت ایمنی در مصرف مواد آرایشی

اغلب، پيش مي‌آيد که ما در مورد لوازم آرايشي آنقدر که بايد احتياط نمي‌کنيم. و اين واقعيت را ناديده مي‌گيريم که ممکن است بسياري از ناراحتي‌هاي پوستي و حساسيت‌هاي چشمي تحت تاثير لوازم آرايشي باشند. ممکن است به اين خاطر باشد که اين لوازم آرايش براي ما مناسب نيستند يا از تاريخ انقضايشان گذشته است. چند راهنمايي مهم در مورد استفاده از مواد آرايشي را مي‌توانيد در ادامه بخوانيد.

اولين چيزي که هر فرد قبل از خريد لوازم آرايش بايد انجام دهد تحقيق درباره ي آن کالاست. نه تنها به مارک کالا، بلکه به ترکيبات تشکيل‌دهنده ي آن هم دقت کنيد. قبل از اينکه رژ لبي را به لب هايتان بماليد آن را خوب بشناسيد.
حتما قبل از خريد کالا تاريخ انقضاي آن را چک کنيد. بيشتر مواد آرايشي خشک تا يک سال پس از توليد قابل مصرف هستند، اين زمان براي مواد آرايشي مايع کمتر است. استند لوازم آرايش
به موقع لوازم آرايشتان را دور بريزيد و نگذاريد انباشته شوند. بسياري از مردم لوازمي را که به اندازه ي کافي استفاده نکرده اند براي مدتي طولاني نگه مي‌دارند. بعضي‌ها روش‌هايي مثل اضافه کردن روغن کرچک به ريمل حتي بعد از خشک شدنش را به کار مي‌برند. از انجام چنين کارهايي خودداري کنيد!
به هنگام خريد صابون حمام يا ژل دوش از انتخاب محصولات معطر خودداري کنيد، چرا که ترکيبات حساسيت زا و تحريک کننده ي پوست در آن ها به نسبت بيشتر است.
از محصولات طبيعي، ارگانيک و بدون مواد نگه دارنده استفاده کنيد. قبل از خريد کالا حتما ترکيبات آن را چک کنيد.
از قلم موهاي آرايشي با موهاي طبيعي استفاده کنيد، حداقل ماهي يک بار تميزشان کنيد و آن ها را به دور از آلودگي‌هاي باکتريايي نگه داريد.
و در آخر، از به اشتراک گذاشتن لوازم آرايشتان با دوستانتان خودداري کنيد. احتمال انتقال حساسيت و آسيب هاي پوستي با استفاده ي اشتراکي از لوازم آرايش افزايش مي يابد.