رژ لب ها را نخورید

ماده خطرناک: فرم مالدئيد
فرمالدئيد که در خيلي از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. يافت مي شود، مي تواند باعث التهاب و تحريک پوستي شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومي شود. رنگ هاي شيميايي متعددي که در محصول هاي مختلف، به ويژه در محصول هاي زيبايي و آرايشي مصرف مي شود، مي تواند درصورت رعايت نکردن استانداردهاي خاص، مشکل ساز باشد. گاهي اين رنگ ها براي ايجاد رنگ خاصي با هم ترکيب مي شوند که علاوه بر عوارض پوستي، مي تواند عوارض متعدد داخلي نيز داشته باشد. به ويژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار شده و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذايي مقداري از آن مستقيما نيز وارد بدن شود. استند لوازم آرايش

? حساسيت شديد در کمين شماست
ماده خطرناک: اکسي بنزون
اگر خواستيد رژلب يا هر نوع کرم مخصوص لب بخريد که روي آن ادعا شده بود که از لب هاي شما در مقابل اشعه هاي مضر آفتاب محافظت مي کند حتما روي برچسب آن را ببينيد تا در آن اکسي بنزون (Oxybenzone) نباشد اين ماده مي تواند باعث به وجودآمدن حساسيت يا اختلال هورموني شود حتي مي تواند به سلول ها نيز آسيب برساند.

? مراقب باشيد سرطان نگيريد
ماده خطرناک: بوتيل هيدروکسي
ماده بوتيل هيدروکسي که روي برچسب ماده آرايشي شما به صورت (Butylated Hydroxyanisole) نوشته مي شود به عنوان يک ماده نگهدارنده شناخته مي شود اما چندي پيش موسسه ملي سم شناسي آمريکا اعلام کرد، اين ماده مي تواند در انسان ها منجر به سرطان شود اما متاسفانه در بسياري از مواد آرايشي و بهداشتي مثل رژ لب و خط چشم اين ماده وجود دارد.

? اختلال در فعاليت غدد
ماده خطرناک :پارابن
روي برچسب رژلب را نگاه کنيد و به دنبال هر عبارتي باشيد که در آن واژه paraben وجود دارد، مثلا عبارت propylparaben، ethylparabenو نشان مي دهد يکي از مواد هم خانواده اين ماده مضر در رژ لب وجود دارد. اين ماده شيميايي مي تواند فعاليت هاي غددي را کمي مختل کند يعني به عبارت ساده تر مي تواند وضعيت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.اين ماده به طور وسيعي در مواد آرايشي استفاده مي شود و در واقع يک ماده نگهدارنده است که از رشد ميکروب ها جلوگيري مي کند. اين ماده همچنين در ريمل، کرم هاي صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و….وجود دارد.

منبع:ايران ويج