موثرترین استراتژی بازاریابی از طریق اینترنت

اين مقاله براي افرادي است که در زمينه کسب و کار از محيط اينترنت فعاليت مي نمايند و قصد دارد عملکرد خود را در اين بستر بهبود ببخشند. پس از 13 سال سابقه طراحي وب سايت و انجام امور سئو، بهينه سازي سايت و بازاريابي و تجربه پروژه هاي موفق و نا موفق اينترنتي دارکوب بهترين روش ها را براي شما براي رسيدن به بهترين نتيجه در زمينه بازاريابي اينترنتي اعلام مي نمايد.

موتورهاي جستجو پيوسته در حال تغيير و به روز رساني خود به جهت ارائه بهترين نتايج به کاربران هستند پس چکونه مي توان روشي برتر را در نظر گرفت که در همه زمان ها کارامد باشد.

بلند مدت فکر کنيد و روش هاي کوتاه مدت را در نظر نگيريد

هر سال گوگل در حدود 500 بار الگوريتم خود را به روز رساني مي نمايد. سئو کاران و متخصصان بازاريابي اينترنتي پيوسته در جريان به روز رساني هاي جديد هستند و نتايج آن را بررسي مي نمايند. شما نيز مي توانيد يکي از آنها باشيد.

"البته شما مي توانيد باهوش تر از آن باشيد"

روش هاي بهينه سازي و بازاريابي بسياري در محيط اينترنت وجود دارند که شما مي بايست از آنها چشم پوشي نماييد. بهتر است روش هاي درست و مطمن سئو را بيابيد و بر آن روش ها تمرکز نماييد. معمولا انجام اين روش ها بسيار وقت گير بوده و در طولاني مدت نتيجه آن را خواهيد ديد و بهتر است از روش هايي که ريسک بالاتري دارند ولي سرعت بالا آمدن سايت شما را در موتورهاي جستجو افزايش مي دهند استفاده ننماييد زيرا ممکن است در به روز رساني جديد گوگل دچار مجارات هاي گوگل شويد.

موتورهاي جستجويي نظير گوگل به اين منظور طراحي شده اند که پاسخگوي سوالات کاربران باشند. واقعيت آن است که امروزه ما به منابع اطلاعتي بيشتري نسبت به قبل دسترسي داريم. موبايل ها و تبلت ها هم اکنون اين امکان را به ما مي دهند که در هر جا و مکان از ديکشنري و ساير منايع اطلاعاتي استفاده نماييم. يک موتور جستجوي خوب به کاربران کمک مي نمايند تا پاسخ سوالات خود را بيابد. هدف گوگل نيز همين مي باشد و در لينک http://moz.com/google-algorithm-change مي توانيد تاريخچه به روز رساني هاي گوگل را مطالعه نماييد.

در بخش زير به روز رساني هاي چهار سال اخير گوگل را بررسي مي نماييم

2010: نتايج جستجوي سريعتر و پيش گويانه تر از قبل.

ابزار مکان گوگل راه اندازي شد
ابزار Google Caffeine براي ارزش دهي به مطالب جديدتر
ابزارهاي پيش نمايش گوگل
Google و Bing اعلام نمودند از سيگنال هاي شبکه هاي اجتماعي براي رنک دهي استفاده مي نمايند
2011: مجازات نمودن روش هاي نادرست سئو, و ارزش دهي به سايت هايي با کيفيت مطالب بالاتر

مجازات نمودن سايت هايي که از روش هاي مشکوک سئو سايت را بالا مي آوردند
شروع اولين به روز رساي هاي پانداي گوگل
گوگل دکمه +1 را طراحي نمود
ياهو، بينگ و گوگل از schema.org پشتيباني نمودند
گوگل Google+ را راه اندازي نمود
به روز رساني مطالب جديد(مطالب جديد رنک بهتري نسبت به مطالب قديمي تر مي گرفتند)
9 به روز رساني پاندا
2012: کم ارزش نمودن مطالب و لينک هاي بي کيفيت, بهينه سازي جستجوي محلي

به روز رساني هاي بيشتر پاندا براي رنک بهتر مطالب با کيفيت
بهبود جستجوهاي محلي و ارائه مطالب مرتبط تر به مکان جستجو
اولين به روز رساني هاي پنگوئن, مجازان روش هاي اسپم سئو(استفاده بيش از حد از کلمات کليدي, لينک هاي بد, انجام بهينه سازي هاي بيش از حد.)
معرفي ابزار Knowledge Graph (که تاثير بسياري در آينده سئو خواهد داشت )
14 به روز رساني پاندا
4 به روز رساني پنگوئن
2013: بهينه سازي شخصيت ها, رنک بهتر براي مطالب عميق تر و در نظر گرفتن رنک مولفان

به روز رساني براي مقابله با اسپم
توسعه Knowledge Graph
مقالات عميق و کامل روش جديد جستجوي گوگل
مرغ مگس خوار گوگل, بزرگترين به روز رساني گوگل (بهينه سازي جستجو و مفهومي تر شدن جستجو ها و استفاده از داده هاي گراف دانش)
بهينه سازي سيستم مولفان (در نظر گرفتن رنک مثبت و منفي براي مولفان)
3 به روز رساني پانداي گوگل و اعلام غير رسمي Matt Cutts مدير ارشد تيم به روز رساني هاي گوگل; The Panda Dance
2 به روز رساني پنگوئن
موردي که در بين همه اين به روز رساني ها يکسان بوده آن است که گوگل تلاش مي نمايند مطالب مرتبط، معتبر و با کيفيت تري به جستجو گران ارائه نمايد.