نکات مهم در طراحی غرفه نمایشگاه

در طراحی غرفه نمایشگاهی نکات بسیار مهمی وجود دارد که طرح یک غرفه را از دیگری متمایز می کند. طراحی غرفه نمایشگاهی می بایست با توجه به پلان غرفه، زمینه فعالیت شرکت، فرهنگ مشتریان، نوع و تعداد محصولات و عوامل مهم دیگری طراحی شود. در طراحی غرفه نمایشگاهی راحتی مخاطبان بسیار حائز اهمیت است. در واقع تمامی این هزینه ها صرفا بر مبنای پیشبرد برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت ها استوار شده است و در اصل تمامی مراحل طراحی باید با هدف جلب، راحتی و تثبیت برند در ذهن مخاطبان در میان انبوه غرفه های دیگر صورت پذیرد. شرکت غرفه ساز
نمایشگاه محلی است که صاحبان کالا و خدمات، مشتریان بالفعل، مشتریان بالقوه و شرکت های رقیب، همه و همه در یک محل مشخص کنار یکدیگر قرار می گیرند و هر کدام سعی بر پیشبرد برنامه های خود از این موقعیت بدست آمده به بهترین نحو هستند. برخی از شرکت ها به منظور برندینگ (Branding and Awareness) و برخی دیگر برای افزایش فروش محصولات (Promotion) در نمایشگاه ها شرکت می کنند.
از نظر ساخت غرفه، دو نوع غرفه نمایشگاهی وجود دارد؛ غرفه سازی و غرفه آرایی. غرفه سازی به آن دسته از غرفه ها گفته می شود که در آنها ساخت و ساز صورت گیرد در حالی که در غرفه آرایی ساخت و ساز آنچنانی وجود نخواهد داشت و فقط فضای غرفه را با استفاده از سازه های نمایشگاهی همانند استند، پاپاپ، بنر و … دکور سازی نمود. نکته مهمی که شرکت ها باید قبل از انجام غرفه آرایی و غرفه سازی به آن توجه داشته باشند، طراحی غرفه نمایشگاهی است.
در طراحی غرفه نمایشگاهی تمامی اجزای غرفه می بایست یک چیدمان منظم داشته باشند. در برخی موارد محدودیتهای پلان غرفه و در برخی موارد هم نوع محصولات باعث دشواری طراحی می شوند که گروه طراحی کنتراست با مشورت و همفکری، سعی بر استفاده بهینه از فضای مورد نظر خواهند نمود. اگر طراحی غرفه نمایشگاهی به درستی صورت پذیرد می تواند هزینه های مازاد در زمان اجرا را تا حدود زیادی کاهش داد.
امروزه طراحی غرفه های نمایشگاهی دیگر منوط به متریالهای گذشته نیست و با ورود جنس ها و ابزارهای نوین اطلاع رسانی دست طراحان بسیار بازتر از قبل می باشد. به عنوان مثال امروزه می توان با استفاده از تجهیزات دیجیتال مدرن، یک غرفه نمایشگاهی به صورت هوشمند طراحی و اجرا نمود. یعنی مخاطبان می توانند به صورت کاملا هوشمند اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را از غرفه شما دریافت کنند.
پس از طراحی غرفه نمایشگاهی نوبت به اجرا و پیاده سازی غرفه طراحی شده است، در واقع پس از طراحی غرفه، پلان مورد نظر در اختیار گروه غرفه سازی کنتراست قرار می گیرد و مرحله ساخت آغاز می شود.