چگونگی آموزش مدیریت کانال تلگرام

اگر شما هم جزو کسانی هستید که کانال تلگرام ساخته اند، نیاز است چند آموزش و نکته را پیرامون این سرویس بدانید. در این مطلب آموزش کار با کانال تلگرام را برای شما آماده کرده ایم.


ایجاد تغییرات و ویرایش کانال تلگرام
برای ورود به قسمت تغییرات بر روی نام کانال در صفحه اصلی کانال تپ کنید، سپس سه نقطه بالای صفحه را برگزینید و Edit را انتخاب کنید در صفحه باز شده میتوانید نام، تصویر و متن توضیحات کانال را تغییر دهید. همچنین قادر هستید آدرس کانال خود را عوض کنید. 

نکته: برای عوض کردن آدرس بر روی آدرس فعلی کانال تپ کنید.

حذف کانال در تلگرام
توضیحات گفته شده برای رسیدن به قسمت تنظیمات را طی کنید تا صفحه مربوط به Edit باز شود. سپس Delete Channel را انتخاب کنید تا کانال شما از تلگرام حذف شود.

قطع کردن صدای اخطار اعلان و پست های یک کانال تلگرام
ممکن است در کانال های زیادی عضو شوید و پیغام ها و اعلان های متوالی آنها (Notification) شما را اذیت کند، برای قطع کردن صدا و هشدار انتشار پست و مطلب یک کانال تنها کافیست در کانال مربوطه بر روی دکمه Mute کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطالب کانال تلگرام با دیگران
برای اشتراک گذاری مطلبی از کانال تلگرام فعلا تنها راهی که تلگرام برای اینکار در نظر گرفته است، فوروارد (Forward) کردن مطلب برای دیگران است. با استفاده از این قابلیت که شبیه دکمه Share فیس بوک و... میماند میتوانید مطلب یک کانال را با گروه یا یک شخص به اشتراک بگذارید.

برای اینکار در کانال مطلب خود را انتخاب و بر روی آن کلیک راست یا Hold (در موبایل چند ثانیه پست را انتخاب نمایید) کنید و سپس گزینه Forward Message را انتخاب و از لیست مخاطبین خود فرد یا گروه مورد نظر را جهت اشتراک گذاری مطلب انتخاب کنید.

نکته 1: در صورتی که هنگام متصل شدن به کانال (Join Channel) با پیغامی مثل Sorry This Channel Not Accessible روبرو شدید کانال را یکبار از روی Public به Private و سپس مجددا به Public تغییر دهید و اعضا را به وسیله لینک به کانال دعوت کنید.

نکته 2: برای قرار دادن پست هایی در کانال که زیر عکس، متن و لینک قرار گرفته از خاصیت Caption عکس تلگرام استفاده کنید. برای استفاده از این خاصیت باید تلگرام شما آپدیت باشد.