اطلاعاتی در مورد پیام های تبلیغاتی و جوایز در تلگرام و لاین

به تازگی پیام هایی مبنی بر برنده شدن تبلت و موبایل یا ساعت های اپل برای کاربران تلگرام و لاین ارسال میشود.

اما آیا این پیام ها حقیقی هستند؟

در این مطب پیام های تبلیغاتی و جوایز در تلگرام و لاین را بررسی خواهیم کرد. 

در چند روز گذشته در لاین و تلگرام فعالیت های زیادی مبنی بر قرعه کشی و دادن جایزه هایی مانند گوشی همراه سامسونگ مطرح شد و آمار تبلیغات پیج های مربوط به این جوایز آنقدر زیاد بود که آنهایی که کاربران فعال لاین بودند از همه دیگر مدام این سوال را میپرسیدند:
” آیا حقیقت داره؟ آیا جایزه هم میدن؟ تا حالا چندبار به اشتراک گذاشتی؟ ”
و از این قبیل سوال ها به صورت مداوم تکرار شدند.
سوال این است که آیا واقعا جایزه ای در کار است؟ آیا قرعه کشی در لاین و تلگرام حقیقت است؟ آیا با اشتراک گذاشتن و جذب کردن مخاطب می شود که یک هدیه 1 میلیون تومانی به شما تعلق گرفت؟
پاسخ کاملا واضح است: خیر!
برای مثال صفحه ای به اسم هواداران جواد رضویان، با ارسال پیامی مبنی بر درخواست به اشتراک گذاری پیج او سعی در جمع آوری دنبال کننده داشت و پس از مدتی تبدیل به یک پیج تبلیغات گوشی شد که در آن قرعه کشی کرده و جایزه میدهند.
حال به متن این شایعه ها می پردازیم که چقدر دقیق و حساب شده کار شده اند:
نمونه یکی از این پیام ها:
شما برنده یک ساعت اپل شده اید!
آی پی شما 198.162.1.12 زیر مجموعه این IP به تعداد 33 دعوت می باشید در صورتی که دعوت شمابه 100 نفر برسد شماره سریال ساعت مچی اپل برای شما ارسال می شود.
بهترین روش افزایش زیرمجموعه معرفی ما به دوستان از طریق Share پست ها است.
همین الان شروع کنید.

بررسی این پیام:
اول اینکه یک IP ساختگی را داده است.
دوما تعداد دعوت را 33 مشخص کرده و دریافت کننده این پیام را ترغیب می کند به تعداد بالا این پیام را به اشتراک (Share) بگذارد و حتما بازدهی خوبی هم دارد.
و سوم اینکه هیچ کس دوست ندارد یک ساعت اپل را به راحتی از دست بدهد به همین به صورت ناخواسته دست به تبلیغ می زند.

در ضمن دوستان فنی می دانند که آی پی یک پارامتر متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت تغییر می کند. از طرفی دیگر امکان این که مشخص شود که شخصی از طرف شخص دیگر دعوت شده است وجود ندارد.

نتیجه: تمامی پیام هایی با این مضمون که شما برنده شده اید و با ارسال این پیام به چند نفر میتوانید جایزه خود را دیافت کنید، (یا پیام هایی از این قبیل) تقلبی هستند و هیچ جایزه ای در کار نیست.

اما این پیام ها هیچ کدام هک نیستند و خطری شما را تهدید نمیکند. این پیام ها تنها برای گول زدن افراد هستند که توسط افراد سودجو ساخته میشود. و هدف آنها فقط تبلیغات برای فروش کالا یا خدمات کم ارزش است.

بیایید با اندکی تامل، فریب فضای مجازی را نخوریم و آگاهانه رفتار کنیم.
سرزمین دانلود