تاثیر استفاده از گل و گیاه طبیعی در دکوراسیون منزل

نگهداري از گياهان در داخل منزل نه تنها به دکوراسيون منزل رنگ، شادابي و سرزندگي مي دهد بلکه با تصفيه کردن هوا، ريه هاي شما را از هواي تازه پر مي کنند. تحقيقات دانشمندان نشان داده است که گل و گياه آپارتماني و خانگي اثر آرامش بخشي دارند در نتيجه استفاده از آنها را در اتاق خواب توصيه مي کنند.

هر موقعي که شما وسيله ي جديدي براي خانه خود مي خريد همراه با آن ماده شيميايي جديدي را هم وارد منزل مي کنيد. اين مواد شيميايي آلي فرار درصد زيادي از آلودگي هواي داخل خانه را تشکيل مي دهند. حتي زماني که شما نمي توانيد بوي آنها را استشمام کنيد، مواد شيميايي فرار هوا را به مقدار کافي آلوده مي کنند تا باعث تحريک دستگاه تنفسي و اغلب سردرد شما مي شوند. اما وجود گل و گياه آپارتماني و گياهان خانگي در منزل بعنوان يک پادزهر عمل مي کند و با شکستن پيوند بين مواد شيميايي فرار آنها را بعنوان غذا مصرف مي کنند در نتيجه بسياري از موادي که باعث آلوده شدن هواي داخل خانه مي شوند از بين مي روند.

توصيه مي شود که در هر ?? متر مربع از خانه از دو يا سه عدد گل و گياه خانگي ، آپارتماني استفاده کنيد تا هوا بطور کامل تصفيه شود البته مي توانيد اين مقدار را دوبرابر هم کنيد تا هوا در مدت زمان سريعتري پاکسازي شود. مکان هايي که معمولا افراد بيشتر در آن حضور دارند از اهميت بالاتري برخوردار است مانند تلويزيون، ميز کامپيوتر يا اتاق خواب. تعداد گياهان آپارتماني که مي توانيد استفاده کنيد بسيار زياد است اما از انواع مثل بامبو، پيچک، گل آفتابگردان، گياه ذرت، سرخس و درختچه هاي کوچک بيشتر استفاده مي شود.
منبع: اتاق