دکوراسیون منزل با رنگ بنفش

دکوراسيون منزل با رنگ بنفش يکي از مدرن ترين، آسايش بخش ترين و لوکس ترين رنگ هايي است که مي شود در دکوراسيون منزل استفاده کرد. اما براي داشتن دکوراسيوني به رنگ بنفش بايد به يک سري نکات توجه کرد که در اين مطلب بطور خلاصه توضيحاتي را ارائه خواهيم داد. در استفاده از رنگ بنفش در خانه بايد احتياط کنيد و سعي کنيد اين رنگ را بصورت ترکيبي با رنگ هاي ديگر استفاده کنيد. براي مثال وسايلي مانند مبلمان راحتي با پارچه بنفش را مي شود با کوسن هايي از رنگ متضاد تزيين کرد تا در کنار پايه چوبي مبلمان، احساس لوکس بودن را بخود بگيرند، بعلاوه چنين ترکيبي از اغوا کنندگي و اغراق در استفاده از رنگ بنفش هم تا حد بسيار زيادي مي کاهد. بنابراين تمرکز کردن تنها بروي رنگ بنفش نمي تواند نتيجه چندان خوبي در پي داشته باشد.

براي داشتن دکوراسيوني تمام مدرن از رنگ بنفش بهتر است از تناژ بنفش متمايل به خاکستري در دکوراسيون استفاده کنيد تا تاکيد بيشتري بروي نوين گرايي داشته باشيد. همچنين رنگ بنفش مي تواند فضا را بيش از حد رسمي و مجلسي نشان بدهد به همين خاطر بايد ويژگي هايي را به خانه اضافه کنيد که دقيقا برعکس اين حس را ايجاد کنند. براي مثال داشتن ديواري با بافت آجري برآمده و يا اضافه کردن فرش يا قالي دستباف به دکوراسيون منزل، مي تواند گزينه بسيار مناسبي براي افزايش حس غير رسمي بودن در فضاي خانه باشد.

رنگ بنفش بنوعي غم و پريشاني را از زندگي ما دور مي کند و طرحي شاد و الهام بخش چه براي کودکان و چه براي افراد مسن ايجاد مي کند. بهترين چيز در مورد رنگ بنفش بافتي است که اين رنگ در خانه بوجود مي آورد. اين رنگ نه تنها لطيف بنظر مي رسد بلکه حس گرم بودن در محيط را هم بوجود مي آورد. رنگ بنفش بلافاصله به دکوراسيون اتاق لطافت و گرمي را عرضه مي کند. البته شما مي توانيد با انتخاب تناژها متفاوت، شدت اين حس را کم و زياد کنيد.
منبع: اتاق