راه اندازی خبرنامه رایگان با feedburner گوگل

بهترين راه بروز نگاه داشتن خوانندگان و بازديدکنندگان وب سايت و بازگرداندن آنها به وب سايت استفاده از خبرنامه است. همچنين يکي از نکات کليدي بهينه سازي وب سايت (SEO) استفاده از اين ابزار است.
آيا دوست داريد هر روز به بازديدکنندگان وب سايت خود خبرنامه ارسال کنيد؟ خوب، راه هاي مختلف براي انجام اين کار وجود دارد. شما ميتوانيد از ايميل وب سايت خود استفاده کنيد يا با پرداخت هزينه به شرکت هايي که در زمينه ارسال ايميل فعاليت ميکنند، ارسال هاي خود را انجام دهيد.
اگر از روش اول که همان ارسال از طريق ايميل وب سايت ( ايميل هاي اختصاصي وب سايت ) استفاده کنيد، هنگامي که ليست ارسالي شما زياد شود، آدرس ايميل شما توسط فيلتر کننده هاي اسپم مسدود شده و يا ايميل هاي شما به پوشه اسپم يا جانک بازديدکننده گان ارسال مي گردد و هدف شما از ارسال ايميل برآورده نمي شود. اگر هم از شرکت هاي حرفه اي بخواهيد کمک بگيريد هزينه زيادي را مي بايست صرف اين کار کنيد. البته اين شرکت ها معمولا در ابتدا براي فعاليت هاي کم، سرويس هاي رايگاني را ارائه مي دهند ولي پس از مدتي که فعاليت شما توسعه پيدا کرد و وابسته به آنها شديد، هزينه هاي سنگيني را متقبل خواهيد شد.
من راه سومي را پيشنهاد ميکنم که ممکن است براي شما خوشايند باشد. چون کاملا رايگان بوده و به راحتي در سايت ساز تنظيم ميگردد. شما ميتوانيد از سرويس FeedBurner گوگل براي ارسال خبرنامه هاي خود استفاده کنيد.
مانند هر چيز ديگري FeedBurner نيز مزايا و معايبي دارد. معايب FeedBurner آنقدر بزرگ نيست که از اين سرويس چشم پوشي کنيم. بهتر است در ابتدا بدانيم FeedBurner چيست؟ و چه مزايا و معايبي دارد؟.
FeedBurner مديريت انتشار مطالب وب سايت را بعهده دارد. شما ميتوانيد فيد (خوراک : اصطلاحا به ليست کل مطالب که داراي ساختار مشخصي است گفته مي شود) مطالب وب سايت خود را به FeedBurner معرفي کنيد و با استفاده از ماژول اخبار، مطلب يا خبر جديدي به سايت اضافه ميکنيد و FeedBurner اخبار را بررسي ميکند و متوجه ميشود مطلب جديدي اضافه شده و عنوان اين مطلب بهمراه خلاصه آن را به کساني که عضو خبرنامه شده اند ارسال ميکند و آنها را مشتاق ميکند تا با کليک بر روي ادامه مطلب به سايت شما آمده و متن کامل مطلب را مطالعه کنند.