آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

کاغذ ديواري ها آن قدر دنياي گسترده اي دارند که هر چه راجع به آن ها بنويسيم باز هم کم است. امروز هم مي خواهيم کاغذ ديواري ها را از جنبه ديگر بررسي کنيم، مي خواهيم ببينيم کاغذ ديواري ها را بايد در کل خانه استفاده کرد يا نه بايد از آن فقط در بعضي قسمت هاي خانه استفاده کرد. پر واضح است که براي تصميمي در مورد چنين چيزي بايد شرايط دکوراسيون و پتانسيل هاي فضا و خيلي چيزهاي ديگري را که در اين مطلب به آن ها اشاره مي شود را مد نظر قرار دهيم، پس با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

رنگ يا کاغذ ديواري؟
امکان ندارد که بخواهيد ديوارپوش براي خانه تان انتخاب کنيد و اين سوال براي تان پيش نيايد که رنگ بهتر است يا کاغذ ديواري؟ خب به طور قاطع نمي توان گفت که رنگ بهتر است يا کاغذ ديواري، هر کدام از آن ها مزايا و معايبي دارند که شما بايد آن ها را بررسي کنيد و هر کدام که بيشتر با شرايط خانه تان جور بود را انتخاب کنيد. براي اين که با اين موضوع بيشتر براي تان حل شود مطلب رنگ يا کاغذ ديواري؟ مسئله اين است را حتما بخوانيد.

آيا بايد کل خانه را کاغذ ديواري کنيم؟
جواب اين سوال کاملا بسته به مساحت خانه شما دارد، اگر خانه اي کوچک داريد و اصرار هم بر استفاده از کاغذ ديواري ها داريد بايد اين را بدانيد که نبايد کل خانه تان را کاغذ ديواري کنيد. اين کار خانه تان را کوچک تر نشان مي دهد، مخصوصا اگر کاغذ ديواري ها داراي طرح هاي بزرگ باشند.

به طور مثال در عکس زير؛ شايد بهتر بود براي چنين فضايي کاغذ ديواري با طرح هاي کوچک تر و رنگي روشن تر استفاده مي شد. تيرگي رنگ و طرح هاي بزرگي که مقياس آن ها اصلا با ابعاد و اندازه اتاق جور در نمي آيند همه و همه دست به دست هم داده اند که اين اتاق دلگير باشد. البته اين مشکل با گذاشتن آينه کمي تا قسمتي حل شده است. ببينيد که انتخاب درست چقدر مي تواند در تجربه فضايي شما تاثير گذار باشد.

کاغذ ديواري هاي باهوش
کاغذ ديواري ها مي توانند بسيار هوشمند باشند، اگر شما در انتخاب آن ها هوشمندانه عمل کنيد. اگر در خانه تان نقطه عطفي داريد که مي خواهيد آن را بيشتر به نمايش بگذاريد از کاغذ ديواري ها استفاده کنيد. مثلا پشت شومينه ها بهترين جا براي جلوه گري کاغذ ديواري ها است. آن ها توانايي آن را دارند که شومينه خانه تان را تبديل به يک قسمت خاص در دکوراسيون داخلي منزل تان کند. يادتان باشد که اگر از کاغذ ديواري ها به صورت تکه اي استفاده کنيد هوشمندانه تر و زيباتر جلوه مي کنند.

کاغذ ديواري هاي طرح دار براي دکوراسيون داخلي خانه
اگر قصد استفاده از کاغذ ديواري هاي طرح دار براي دکوراسيون داخلي خانه تان استفاده کنيد، سعي کنيد فقط در يک سري از ديوارهاي خاص از آن ها استفاده کنيد. مثلا ديوارهايي که بغل آن ها پنجره وجود دارد يا ديوار امتداد ديگري ندارد. حضور طرح هاي زياد در خانه باعث مي شود تا بعد از مدتي دکوراسيون داخلي خانه تان کسل کننده شود.
منبع: بيتوته