نمای آجری ساختمان مسکونی دو طبقه مدرن با دکوراسیون داخلی شیک

دکوراسيون داخلي - چند وقتي است که کمتر شاهد ساختمان هايي با نماي آجري در سطح شهرهاي مختلف هستيم. امروزه بيشتر ساختمان ها با انواع سنگ ها زينتي مانند مرمر و تراورتن و پنل هاي کمپوزيتي ساخته مي شوند. اما در اين بين نماي آجري ساختمان با گذشت سال ها همچنان ابهت، تازگي و گرمي خود را حفظ کرده و به همين دليل است که هنوز هم افرادي پيدا مي شوند تا به سراغ چنين طرح هايي در نماي خارجي و حتي داخلي منزلشان بروند. اگر چه ساختمان آجري نمايي يکدست، يکپارچه و اغلب يکنواخت عرضه مي کند اما وقار و زيبايي خاصي دارد که کمتر در نماهاي ديگر قابل مشاهده است.

ساختمان مورد بحث ما نيز از همين نماي آجري استفاده مي کند و که در زير نور خورشيد حتي زيباتر از قبل بنظر مي رسند. به لطف منظره اطراف و البته قرار گيري مناسب ساختمان نسبت به نور خورشيد، نماي آجري از تمام جهات در طول روز زير نور آفتاب قرار مي گيرد که درخشش خاصي بنماي کل خانه داده است. البته رنگ گرم ديوارهاي آجري خانه نيز کاملا يا محيط سرسبز و طبيعي اطراف خانه هماهنگ شده و بنوعي همراه با آن بنظر مي رسد و نه مقابل با آن.

اما نماي داخلي خانه داستان متفاوتي دارد. برخلاف نماي خارجي که بسته و يکنواخت بنظر مي رسد فضاي داخلي کاملا باز و آزاد طراحي شده که دليل اصلي آن وجود حياطي سرسبز در اطراف خانه است. اين خانه براي خانواده اي نسبتا پر جمعيت و از نسل هاي متفاوت طراحي شده و به همين خاطر بايد نيازهاي تمامي اعضاي خانواده در نظر گرفته ميشد. در قسمت اتاق هاي اجتماعي خانه مانند نشيمن، فضا کاملا پهن و گشاد طراحي شده و براي مکان هاي خصوصي مانند اتاق خواب ها نيز فضايي کاملا دلباز و روشن اما با حفظ حريم شخصي در نظر گرفته شده است.

علاوه بر حياط اصلي در پشت خانه نيز حياط خلوتي قرار دارد براي راحتي بيشتر مهمانان، اما چيزي که بيشتر از همه در طبقه اول چشم ها را به خود جذب مي کند راه پله زيبا و چوبي ساختمان است که درست روبروي آشپزخانه قرار گرفته است.
منبع: اتاق