طراحی سایت B2B

امروزه سايت هايي که با مدل اقتصادي B2B طراحي ميشوند جز پردرآمدترين سايت هاي اينترنتي هستند. معروفترين اين سايت ها سايت هاي علي بابا است. در ايران نيز طراحي سايت B2B با مدل هاي اقتصادي مختلف باب شده اند و با وجود جديد بودن، اين مدل سايت ها جز سايت هاي موفق اينترنتي به شمار مي روند. سايت علي بابا داراي هزاران ببينده در روز مي باشد و بسياري از شرکت ها براي انجام معاملات خود به اين سايت مراجعه مي کنند.

طراحي وب سايت B2B امکان معرفي و ارتباط بنگاه هاي توليد کننده را با مصرف کنندگان و خريداران در تمام دنيا فراهم مي آورد و جدا از کارايي آن براي موسسات واسطه و دايرکتوري هاي تجاري مي تواند وظيفه معرفي کالاهاي يک توليد کننده را به مصرف کننده نهايي به عهده داشته باشد.

يک سايت B2B به گونه اي طراحي مي شود که تمامي شرکتهاي توليدي و صنعتي ، توزيع کننده گان عمده ، شرکتهاي بازرگاني ، وارداتي و صادراتي و نيز تمام شرکتهايي که مايل به داشتن تبليغات اينترنتي و داشتن محلي معتبر براي ارائه و معرفي خدمات و محصولات خود مي باشند، مي توانند در سايت عضو شده و در کنار يکديگر با هم تجارت نمايند. در واقع يک سايت B2B بستري براي ارتباط ميان توليد کنندگان کالا و خدمات، توزيع کنندگان و مصرف کنندگان ايجاد مي کند تا بتوانند از طريق اين سايت به تجارت بپردازند و خريد و فروش کالا و خدمات انجام دهند.

برخي از سايت هاي B2B به گونه اي طراحي ميشوند که يک سايت اختصاصي به شرکت هاي عضو خود مي دهند تا کالا و خدمات خود را معرفي کنند و بتوانند از اين طريق به تجارت بپردازند. طراحي سايت در 24 ساعت نيز با الگو گرفتن از مدل هاي موفق سايت هاي B2B اجرا شده در سطح بين المللي و بومي سازي الگوهاي فوق در ايران نسبت به طراحي يک مدل موفق براي سايت هاي B2B اقدام نموده است.