شش خطا که باعث سخت تر شدن اسباب کشی می شود

همه ما خوب ميدانيم که براي درست و راحت انجام شدن هر کاري بايد يک برنامه ريزي دقيق داشت . اسباب کشي هم به عنوان يک کار وقت گير و سخت در اين محدوده قرار ميگيرد . حال سوالي که پيش مي آيد اين است که : براي تسهيل فرآيند اسباب کشي چه بايد کرد ؟!

1- اولين و مهم ترين علت در هم پيچيدن کار هاي اکثر ما در اسباب کشي ها نداشتن يک برنامه ريزي درست است . ما ميخواهيم اقدام به انجام کاري کنيم که هيچ پيش زمينه ذهني از آن نداريم ، يعني : قرار است وسايل را به خانه اي ببريم که حتي به اين که چطور چيدماني براي آن مناسب تر است حتي فکر نکرده ايم و اين عامل اصلي و مهم در سختي کار ما هنگام جا به جايي وسايل است . اتوبار

2- شما پس از ورود به محل جديد به راحتي قادر خواهيد بود وسايلتان را جا به جا کنيد اما اين امر در صورتي ممکن است که قبل از ورود به خانه ي جديد در زمان بسته بندي کردن ، وسايل را به درستي تفکيک کرده باشيد و ديگر نياز نداشته باشيد هنگام جا به جايي وقت خود را براي پيدا کردن و جدا کردن وسايل بدرد بخور از بين وسايل بدرد نخور تلف کنيد .

3- توجه به اين نکته بسيار ضروريست که ، شما بايد بدانيد چه وسايلي ميتوانند در سريع تر جمع و جور شدن وسايلتان به شما کمک کند . دم دست گداشتن و يا سريع خريداري کردن وسايل سازمان دهنده هم تنها يک بخش از کار است و مهم تر از آن درست استفاده کردن از آن هاست مثلا : بر فرض که کشو هاي لباس را در اولين مراحل جا به جا کنيم اما اگر ندانيم چطور لباس ها را داخل آن بچينيم فايده اي نخواهد داشت

4- همه ما زمان هايي که مشغول جا به جايي هستيم عمدتا با لباس ها يا وسايلي رو به رو ميشويم که مدت هاست اصلا از آن ها استفاده نکرده ايم . بهتر است اين قبيل وسايل را که مدت هاست به آن ها نياز نداريم در بسته بندي جدا قرار داده و يا به خيره اي هديه کنيم يا در صورت غير قابل استفاده بودن کنار سطل زباله قرار دهيم تا از شلوغي بيشتر جلوگيري کنيم .

5- بزرگترين اشتباهي که معمولا در زمان اسباب کشي همه ما دچارش ميشويم اين است که يک تعداد از وسايل را در گوشه اي غير از جاي اصلي شان قرار ميدهيم تا از دست جا به جايي کردنشان خلاص شويم در حالي که نميدانيم اين کار فقط باعث بد تر شدن اوضاع و بهم ريختگي بيشتر کار هايمان مي شود .

6- شايد با خودتان فکر کنيد اگر در فعاليت هاي مثل جا به جايي وسايل چند نفر بخواهند با هم مشغول باشند باعث به هم پيچيدگي کار ها شود اما اين اشتباه ترين فکر ممکن است چرا ؟! چون که اگر مسئوليت انجام جا به جايي ها تنها به يک نفر سپرده شود فشار زيادي بر آن فرد وارد شده و راندمان کاري به شدت پايين مي آيد . بهتر است که در اين مواقع وظايف تقسيم شود و هر کس مشغول جا به جايي وسايل مشخصي شود .