زبان انگلیسی و اهمیت آن در دنیای علم

انسانها از آغاز تا حال حاضر براي برقراري ارتباط با يکديگر از ابزارهايمتفاوتي بهره برده اند. در بين اين ابزار، زبان تنها ساختاري است که مي توان از بوسيله آن پيچيده ترين مفاهيم را به شکلي ساده و کامل منتقل کرد.نکته مهم اين است که مردم در دنيا با زبان هاي مختلفي با هم تکلم مي کنند و ممکن است اين امر ارتباط بين جوامع را با مشکل مواجه کند. لذا وجود زبان مشترکي در همه دنيا براي برقراري ارتباط ميان کشورها و جوامع ضروري است. در قرن گذشته و جاري زبان انگليسي براي اين منظور بسيار مورد توجه بوده است . بنابراين يادگيري زبان انگليسي بسيار مهم و مورد نياز همه مي باشد و از طرفي با گسترش ارتباطات اين امر مهم تر جلوه مي کند.زبان انگليسي از زبان‌هاي هندواروپايي از شاخه ژرمني مي باشد. قريب نيمي از لغات و دستور زبان انگليسي از ريشه ژرمني است. زبان انگليسي باستان و زبان آلماني باستان بسيار به هم شباهت داشته اند. دليل آم مهاجرت اقوام ژرمني از آلمان به بريتانيا مي باشد و به نوعي زبان آلماني را مي توان مادر زبان انگليسي دانست.

زبان انگليسي زبان مادري مردم در کشورهاي انگلستان،ايالات متحده آمريکا، کانادا، استراليا، ايرلند، نيوزلند، آفريقاي جنوبي، غنا و بسياري کشورهاي ديگر است. انگليسي امروزه از نظر تعداد گوينده، پس از زبان هاي چيني و اسپانيايي، سومين زبان جهان است. ??? ميليون نفر زبان مادري‌شان انگليسي است. انگليسي در بسياري از کشورها زبان ميانجي است و مهم‌ترين زبان دنيا در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، نظامي، صنعتي، فرهنگي و علمي در روابط بين‌الملل به شمار مي‌آيد.

يادگيري زبان انگليسي يک ضرورت اجتناب ناپذير است. زبان انگليسي، زبان علم است و آموزش رشته‌هاي مختلف در سطوح عالي و توليد علم به زبان انگليسي صورت مي گيرد. با پيشرفت روند جهاني سازي ارتباطات بين المللي، تجارت جهاني و آموزش علوم جديد به زبان انگليسي انجام مي شود و عدم آشنايي با اين زبان معادل عدم حيات در دنياي مدرن است. انگليسي زبان رسمي اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ي جهان است. قريب به نيمي از روزنامه‌هاي منتشر‌شده‌ي در سر تاسر دنيا به انگليسي است. پنج شبکه ي اطلاع‌ رساني (CBS,NBC,ABC,BBC,CBC) به انگليسي برنامه پخش مي‌کنند. ??% تله‌تکس‌هاي دنيا ، حدود ??% اطلاعات کامپيوتر‌ها، بيش از ??% از صفحه‌هاي اصلي وب سايت‌ها و حدود ??% ايميل‌هاي دنيا به انگليسي مي باشند. با تسلط به زبان انگليسي مي‌توان در حين سفر به ?? کشور انگليسي زبان بدون نياز به راهنما يا مترجم از سفر لذت برد.مترجم‌هاي آنلاين مثل گوگل ترنسليت محدوديت‌هاي زيادي دارند و متون و جملات در اين ماشين ها تقريباً غيرطبيعي ترجمه مي‌شوند. يادگيري انگليسي تا حد زيادي نياز به اين مترجم ها را رفع مي کند. زبان انگليسي توسط سياستمداران کشورهاي مختلف به منظور برقراري ارتباط استفاده مي شود. انگليسي، زبـان اصلي سازمانهايي از قبيـل سازمـان ملل متـحد (UN)، نـاتـو (NATO) و… مي‌باشد.

انگليسي زبان علوم بويژه فناوري هاي تراز بالايي مانند علوم ژنتيک، پزشکي و کامپيوتر مي باشد. حـدود ??% مقـالات علمي منتشر شده، به زبان انگليسي است کـه تنها حدود ??% از آنها مربوط بـه کشورهاي انگليسي‌زبان مي‌باشد. تقريباً همه کنفرانسها ، همايش ها و مسابقات هاي بين‌المللي به زبان انگليسي برگزار مي‌شود. تحقيقات علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي در دنيا و امکان دسترسي و بهره گيري از آنها از طريق زبان انگليسي فراهم مي شود. زبان انگليسي زمينه تحصيل، تحقيق ، ارتباط و مکاتبه با دانشمندان در ساير کشورها را فراهم مي کند. به نظر مي رسد يادگيري زبان انگليسي گام مهمي در ارتقاء کيفيت زندگي مي باشد.