10 زبان اول دنیا را بشناسید!

1. چيني مندرين
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: يک ميليارد نفر
اولين زبان که مردم بيشتري بوسيله ي آن با هم ارتباط برقرار مي کنند مربوط به پر جمعيت ترين کشور جهان است. زبان چيني مندرين دو برابر بيشتر از زبان انگليسي که در مقام دوم است مورد استفاده قرار مي گيرد. اما فکر نکنيد ياد گرفتن اين زبان ساده است. صحبت کردن به اين زبان مي تواند بسيار هم مشکل باشد چون هر کلمه به چهار روش يا آواي مختلف تلفظ مي شود و براي افراد مبتدي تشخيص دادن اين آوا هاي مختلف مشکل است. اما اگر بيش از يک ميليارد نفر توانسته اند به اين زبان صحبت کنند، حتماً شما هم مي توانيد.
پس تلاش کنيد به زبان چيني مندرين بگوييد سلام.
براي گفتن سلام به زبان مندرين بگوييد: ني هائو(Nee HaOW) بخش هائو را بايد به عنوان يک هجا تلفظ کنيد اما به طوري که در وسط بخش صداي شما اصطلاحاً پايين بيايد و در انتها دوباره بالا رود.


2. انگليسي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
با وجودي که زبان انگليسي دراين ايست اول نيست اما زبان رسمي بسياري از کشور ها است. مردم در تمام دنيا به اين زبان صحبت مي کنند از جمله نيوزيلند، آمريکا،استراليا، انگلستان، زيمبابوه،جزاير کارائيب،هنگ کونگ، آفريقاي جنوبي و کانادا.
براي گفتن سلام به زبان انگليسي بگوييد: هِلو (Hello)

3. زبان هندي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
زبان هندي ، زبان اصلي کشور پر جمعيت هندوستان است و به لهجه هاي مختلف تکلم مي شود. بسياري از متخصصين عقيده دارند که جمعيت هندوستان بزودي از چين هم بيشتر خواهد شد اما از آنجايي که زبان انگليسي هم در کشور هندوستان اهميت زيادي دارد و بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، زبان هندي اولين زبان جهان نخواهد شد. اگر دوست داريد با اين زبان آشنا شويد يک فيلم هندي اجاره کنيد. صنعت فيلم سازي در کشور هند بسيار پر قدرت است و سالانه صدها فيلم حادثه اي، عاشقانه و موزيکال را روانه ي بازار مي کند.
براي گفتن سلام به زبان هندي بگوييد: نَماسته (Nah-MAH-stay)


4. اسپانيايي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
علاوه بر همه ي دانش آموزاني که در دبيرستان زبان اسپانيايي را انتخاب مي کنند تقريباً در همه جاي آمريکاي جنوبي و آمريکاي مرکزي مردم به اين زبان صحبت مي کنند. علاوه بر اينها در کشور هاي اسپانيا، کوبا و آمريکا هم از اين زبان استفاده مي شود. مردم آمريکا علاقه ي زيادي به زبان فرانسوي دارند و بسياري از لغات انگليسي از زبان اسپانيايي وام گرفته شده اند.
براي گفتن سلام به زبان اسپانيايي بگوييد: او لا (OH-la)

?. زبان روسي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
زبان روسي هم که يکي از ? زبان رسمي سازمان ملل متحد است، علاوه بر کشور مادر (يعني روسيه) در کشور هاي بلاروس، قزاقستان و حتي آمريکا هم براي صحبت کردن استفاده مي شود.
براي گفتن سلام به زبان روسي بگوييد: زدراست وت يا (ZDRAST-vet-yah)

6. عربي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
زبان عربي که يکي از قديمي ترين زبان هاي دنيا است در خاور ميانه و در کشور هايي مثل عربستان سعودي، کويت، عراق، سوريه، اردن، لبنان و مصر مورد استفاده است و از آنجايي که زبان عربي زبان قرآن نيز هست، ميليون ها مسلمان در سراسر جهان و در کشور هاي ديگر به اين زبان صحبت مي کنند. بسياري از مردم نيز قوائد نحوي اين زبان را مي دانند. در سال ???? زبان عربي به عنوان ششمين زبان رسمي سازمان ملل متحد انتخاب شد.
براي گفتن سلام به زبان عربي بگوييد: السلام عليکم

7. بنگالي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
در کشور بنگلادش با بيش از ??? مليون نفر جمعيت، تقريباً همه ي افراد به زبان بنگالي صحبت مي کنند؛ و از آنجايي که بنگلادش با کشور هندوستان محصور شده و بخاطر رشد سريع جمعيت در اين منطقه، تعداد کساني که به اين زبان صحبت مي کنند بسيار بيشتر از حد تصور است.
براي گفتن سلام به زبان بنگالي بگوييد: آي جِي (EYE-jay)


8. پرتقالي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ???ميليون نفر
در قرن دوازدهم ميلادي کشور پرتقال از اسپانيا جدا شد و کشور مستقلي را تشکيل داد و به لطف جهانگردان مشهوري چون واسکو دا گاما و پرنس هنري دريانورد وسعت پيدا کرد. از آنجايي که کشور پرتقال به سرعت در امر اکتشاف سرزمين هاي جديد وارد شد، زبان اين کشور هم جاي خود را در ميان کشور هاي جديد يافت و در سراسر دنيا، از جمله در برزيل (جائي که در آن زبان رسمي است)، ماکائو، آنگولا، ونزوئلا و موزامبيک استقرار يافت.
براي گفتن سلام به زبانان پرتقالي بگوييد: بُن دي آ (bohn DEE-ah)

9. مالايي- اندونزيايي
تعدادافرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ??? ميليون نفر
مردم کشورهاي مالزي و اندونزيبه زبانمالايي-اندونزيايي صحبت مي کنند. درواقع زبان مالايي به لهجه هاي بسيار متفاوتي صحبت مي شود اما همه ي آنها از ريشه ي يک زبان هستند و مهم تريم آنها لهجه ي اندونزيايي است. کشور اندونزي بسيار جالب است و از ??,??? جزيره ي کوچک و بزرگ تشکيل شده و ششمين کشور پر جمعيت جهان است. کشور مالزي از دو طرف با اندونزي مرز مشترک دارد و بيشتر به خاطر شهر کوالالامپور که پايتخت اين کشور است مشهور است.
براي گفتن سلام به زبان اندونزيايي بگوييد: سِلامت پاگي (se-LA-maht PA-gee)


??. فرانسوي
به گزارش اختصاصي ايران ويج ، تعداد افرادي که به اين زبان صحبت مي کنند: ??? ميليون نفر
زبان فرانسوي که به عنوان عاشقانه ترين زبان دنيا هم مشهور است در بسياري از کشورها استفاده مي شود، از جمله در بلژيک، کانادا، رواندا، کامرون، هائيتي و البته فرانسه. اين از شانس ما است که زبان فرانسوي اينقدر محبوب است وگرنه زبان آلماني جاي آن را مي گرفت.
براي گفتم سلام به زبان فرانسوي بگوييد: بُن ژوق (bone-JOOR)
منبع: iranvij.ir