9 روش ساخت و طراحی سایت برای حضور بهتر در اینترنت

امروزه عملاً هر شرکتي دراي يک وب سايت مي باشد. اما با بالا رفتن ميزان تعداد حرفه اي هاي آنلاين آن هم با مقاصد مرتبط، شما نياز به بيش از يک طراحي سايت معمولي داريد که البته اين طراحي وب سايت بايد به صورتي ساخته شود که بيشترين توجه را جلب کرده و بيشتر باعث ديده شدن محصولات و خدمات ارائه شدهء شما شود.

براي ايجاد رقابت موثر، لازم است در جهت گسترش و ارتقاء خود در منابع آنلاين و ديد مشتريان هنگام جستجوي محصولات و يا انجام تحقيقات قرار بگيريد. حضور گسترده و عميق آنلاين فرصت بيشتري براي ارائه هر چه بهتر نام تجاري را به شما مي دهد. ارسال پيام و يا ارائه پيشنهاد به مخاطب هدفمند – احتمال افزايش مخاطب و مشتري هدفمند را زياد مي کند.

در اينجا 9 استراتژي آنلاين که فراتر از يک راهنما براي طراحي سايت است، در ساخت و طراحي وب سايت و حضور موثر شما در اينترنت کمک مي کند، به شما ارائه مي شود:

قرار گرفتن در ليست دايرکتوري هاي قابل جستجو
حرفه اي ها در هر صنعتي ترجيح مي دهند براي نمايان شدن و در معرض ديد عموم قرار گرفتن و پيدا کردن خدمات و محصولات و بازديد مجدد افراد، در ليست دايرکتوري ها قرار گيرند. دايرکتوري هاي قابل جستجوي آنلاين به وب سايت شما حضور قدرتمند و بسيار قابل مشاهده از وب سايت شما در برابر مشتريان مي دهد. در اين صورت هنگامي که افراد در جستجوي پاسخ مي باشند چشم اندازي از وب سايت شما به آنها ارائه خواهد شد.

تبليغات از طريق خبرنامه هاي الکترونيکي
ارسال خبرنامه ها و تبليغات ايميلي به صورت مستقيم پيغام شما را به افراد و مشتريان وب سايت شما مي رساند. اين روش بهترين راه براي اعلام محصولات جديد و يا اعلام حضور در نمايشگاه هاي تجاري و يا ارائه مقالات به مشتري مي باشد.

انتشار مقالات فني آنلاين
براي بهتر ديده شدن طراحي سايت خود انتشار مقالات در وب سايت خود و يا وب سايت هاي قدرتمند و مرتبط را نيز در نظر بگيريد. محتوا و اطلاعات مقالات و نشريات آنلاين شما توسط مخاطبان هدفمند مورد بررسي قرار مي گيرد. همچنين بر روي ايجاد و گسترش ارتباط ميان چنين وب سايت هايي با روش هاي ارسال ايده هايي براي مقالات و تبادل نظر به عنوان خبرنگار در وب سايت تان تلاش نماييد.

در طراحي سايت خود محلي براي بنر هاي تبليغاتي قرار دهيد.
با توجه به ماهيت نمايش وب سايت به صورت طبيعي، آگهي هاي آنلاين هم نام تجاري ارائه مي کنند و هم فرصتي براي ايجاد شانس هاي جديد مي شود. اما تبليغات شما بايد در وب سايت هاي مناسب و معتبر نمايان شود. به دنبال يک شريک رسانه اي آنلاين که بر رفتار مخاطب اشراف داشته و بتواند براي پيدا کردن محل مناسب تبليغات بنر شما در وب سايت هاي مرتبط در سرتاسر اينترنت که مشتريان شما از آنها استفاده مي کنند، کمک شاياني به شما نمايد.

عضو اتحاديه اصناف تجاري شويد.
به طور معمول ليست اعضاي انجمن و لينک آن را به شما ارائه مي نمايند. برخي از وب سايت ها به شما اجازه مي دهند که از لوگو يا نام تجاري خود در وب سايت آنها استفاده نماييد؛ که اين امر به افزايش شهرت و شناخته شدن نام تجاري شما کمک زيادي خواهد کرد.
اطمينان حاصل فرماييد که بک لينک مورد نظر به صفحهء مربوطه بازمي گردد. ممکن است به صفحهء اصلي شما لينک شود و يا صفحات خاص ديگري از وب سايت شما باشد.

استفاده عاقلانه از "تبليغات با جستجوي کلمات کليدي" در طراحي سايت
بسياري از شرکت ها با استفاده از "تبليغات همراه با جستجوي کلمات کليدي" باعث افزايش ميزان ترافيک وب سايت خود مي شوند.
در صورت استفاده از "تبليغات همراه جستجوي کلمات کليدي" بايد عبارات کليدي خاص تري نسبت به ديگر کلمات کليدي معمول انتخاب نماييد.(براي مثال "هيدروليک خطي محرک" به جاي "محرک") با اين روش پول خود را براي افرادي که مخاطب هدفمند شما و وب سايت و محصولات تان نيستند به هدر نمي دهيد.

اظهار نظر در وبلاگ ها
شرکت در بحث ها و تعامل با رسانه هاي اجتماعي و وبلاگ ها و گروه هاي اختصاصي بحث آنلاين راه مناسبي براي برجا گذاشتن نام شرکت و وب سايت تان در اين مکان ها مي باشد. به خاطر داشته باشيد که با احتياط نظر بدهيد هر چيزي که توسط شما نوشته شود، توسط بسياري از افراد قابل مشاهده است و بازتاب مستقيمي بر روي شما و شرکت تان خواهد داشت.

در طراحي سايت خود سئو را فراموش نکنيد
بهينه سازي وب سايت باعث جلب توجه بيشتري به صفحات وب سيات شما مي شود و به افزايش رتبهء وب سايت شما با کلمات کليدي خاص در موتورهاي جستجو نيز کمک زيادي خواهد کرد. به خاطر داشته باشيد که استفاده از سئو در طراحي سايت، بهترين استراتژي بازاريابي آنلاين آن هم بدون ايجاد فشار براي شما خواهد بود.

در نظر گرفتن رسانه هاي اجتماعي
رسانه هاي اجتماعي از جمله وبلاگها، تويتر و فيس بوک روش هاي ديگري براي ترويج و شناساندن وب سايت و شرکت شماست و پيغام کليدي براي مخاطبان هدفمند شما مي باشد. اگرچه شما ممکن است در حال حاضر از رسانه هاي اجتماعي به عنوان بخشي از استراتژي بازاريابي آنلاين خود استفاده نکنيد، اما بهتر است درک بهتري از اين استراتژي داشته باشيد تا چگونگي استفاده از آن به طور موثر در آينده آگاه باشيد.
حفظ حضور همه جانبه آنلاين با يک طراحي سايت مناسب و استفاده از نکات و استراتژي هاي استاندارد و ضروري به شما کمک مي کند تا پيغام شما در سراسر اينترنت به عنوان يک حرفه اي ارسال شود و در نتيجه محصولات و خدمات وب سايت شما در معرض نمايش بيشتري قرار خواهد گرفت.