اطلاعات بازارهای هدف بر اساس جدول نمایشگاهی خارج از کشور

نمایشگاه در واقع یکی از ابزارهای بازار یابی است که باید درخدمت صادرات كشور قرار گيرد . متأسفانه در سال هاي گذشته مشاهده شده كه باستثناي معدودي از توليدكنندگان معتبر ، شركت هاي متعددي به نمايشگاه بصورت بازار مكاره نگريسته و از آن در جهت فروش مستقيم كالاهاي خود و كسب سودهاي موقتي با شكستن قيمتها يا افزايش بي اندازه آنها پرداخته اند . بي شك ، اين چنين شيوه برخورد با نمايشگاه به ويژه در خارج كشور نه تنها سودي براي صادرات كشور ندارد بلكه حتي با افزايش مصنوعي قيمت ها و ارائه توليدات با كيفيت نامناسب موجب كاهش آن می گردد. هدف اصلي نمايشگاه،در واقع عرضه نمونه كالا و توانمندي هاي شركت ها به مصرف كنندگان خارجي ، سليقه آزمايي و شناخت فرهنگ مصرفي و پيدا كردن خريداران ،نمايندگان فروش و يا شركاي تجاري است تا بدينوسيله قراردادهاي بلند مدت جهت صادرات مستقيم منعقد گردد .بديهي است كه اولين گام جهت مشاركت در نمايشگاه هاي خارج در اختيار داشتن اطلاعات مستندي درباره وضعيت اقتصادي آن كشور،مقررات و قوانين تجاري ، وضعيت رقابتي كالاهاي مورد عرضه و غيره مي باشد. شرکت غرفه ساز