برکه و چشمه مصنوعی در دکوراسیون داخلی منزل

اضافه کردن برکه و چشمه مصنوعي در دکوراسيون داخلي خانه نه تنها به ايجاد منظره اي زيبا کمک مي کند بلکه مي توان از آن بعنوان يک عنصري دکوراتيو بسيار جذاب و چشم ديگر در فضاي داخل و حتي خارج منزل نيز ياد کرد. ايجاد برکه مصنوعي در فضاي داخل خانه کار چندان سختي نيست و مراقبت و نگهداري از آن نيز ساده و آسان است. برکه هاي مصنوعي تقريبا در هر محيطي با هر شرايطي قرار مي گيرند و به همين خاطر گزينه مطلوبي براي خانه هاي آپارتماني کوچک نيز بشمار مي روند. تنها فرقي که بين برکه هاي مصنوعي که در خارج منزل مانند حياط و پاسيو يا حتي پشت بام قرار مي گيرند با مدل هاي موجود در داخل خانه اندازه آنها است که طبعا مدل هاي مناسب دکوراسيون منزل فضاي کمتري اشغال خواهند کرد. البته اندازه برکه هاي مصنوعي توسط کارايي و نوع ساخت آنها مشخص خواهد شد.

در برکه هاي مصنوعي حتي مي توان از آبشار نيز استفاده کرد. اينگونه برکه ها معمولا به صورت آماده و از پيش ساخته شده هستند اما به خواسته مشتري مي توانند مدل هاي سفارشي با هر فريمي که مدنظرشان هست را طراحي کنند. در مدل هاي پيش ساخته و آماده تقريبا هر شکلي که مد نظرتان باشد در اندازه هاي مختلف همراه يا بدون کيت آبشار در بازار موجود هستند. بنابراين به راحتي مي توانيد مدلي که مناسب با شرايط شما است را پيدا کنيد.

برکه هاي مصنوعي از مواد مختلفي مانند پلاستيک، رزين، کائوچو، چوب، فلز، سنگ، شيشه و خيلي چيزهاي ديگر ساخته مي شوند اما براي فضاهاي کوچک استفاده از مدل هاي پلاستيکي و کائوچويي بنظر گزينه مناسب تر خواهد بود زيرا برکه هاي چوبي و فلزي معمولا فضاي بيشتر اشغال مي کنند و بيشتر مناسب خانه هاي لوکس و بزرگ هستند. بهترين مکان براي قرار دادن برکه هاي مصنوعي در طبقه هاي پايين يا قسمت همکف خانه است اما با عايق کاري مناسب و ايمن مي توانيد آنها را در طبقه هاي بالاتر نيز نصب کنيد.
منبع: اتاق