حقایقی درباره لوازم آرایشی

نکات زير را همواره به خاطر داشته باشيد :

1- ريمل مي تواند باعث آسيب چشمان شما هنگام خواب شود . شما ممکن است با خارش، چشم پرخون، قرنيه خراشيده، يا حتي يک عفونت از خواب بيدارشويد. اطمينان حاصل کنيد که تمام آرايشتان را قبل از اينکه به رختخواب برويد پاک کرده باشيد .
2- رژ لب هاي مايع براق محفاظت کمي در برابراشعه خورشيد دارند و مي توانند اشعه مخرب UV را به لب جذب کنند. اگر شما مي خواهيد لبتان براق باشد، ابتدااز رژ لب مات معمولي استفاده کرده و سپس روي آن رژ براق بزنيد. سعي کنيد تا از يک برق لب با حداقل SPF 30 استفاده کنيد
3- لاک ناخن ، به ويژه رنگ هاي تيره تر ، ممکن است ناخن هاي انگشتان دست و پا را لکه دار کرده ويا زردکند. ناخن هايي که تغييررنگ داده اند دوباره به حالت طبيعي برمي گردند، اما ممکن است ماه ها طول بکشد.
4- صرفا به خاطر اينکه محصولي ادعا مي کند hypoallergenic است، به اين معنا نيست که شما نسبت به آن واکنشي نداشته باشيد.FDA استانداردي براي استفاده از عبارت "hypoallergenic ندارد، بنابراين توليدکنندگان لوازم آرايشي و بهداشتي مجبور نيستند ادعاي خود را اثبات کنند. هر محصولي مي توانداز برچسب "hypoallergenic" استفاده کند ،هيچ مهم نيست که مواد تشکيل دهنده آن چه هستند، و هيچ محصول زيبايي را نمي توان تضمين کرد که موجب يک واکنش حساسيتي نشود !
5- به دليل خطر ابتلا به عفونت چشم، شما بايد لوازم آرايش چشم ، از جمله ريمل مژه و ابرو، خط چشم، سايه چشم را زود عوض کنيد. لوازم مايع يا کرم مانند مي تواند جايگاه مناسبي براي باکتري ها باشند ، بنابراين برخي از کارشناسان توصيه مي کنند ريمل مژه خود را هر سه ماه يکبار جايگزين کنيد . اگر ريمل خشک شد، آب و يا مايع ديگري به آن اضافه نکنيد اين کار مي تواند موجب رشد باکتري هاشود
6- برس، اسفنج ها و انگشتان شما باکتري ها و ميکروب هاي ديگررا از پوست جذب مي کند ، به همين دليل به اشتراک گذاشتن لوازم آرايش مي تواند به معناي به اشتراک گذاري باکتري ها باشد .
7- قرار گرفتن در معرض نور يا گرما مي تواند موجب تجزيه مواد نگهدارنده اي شود که با باکتري ها مبارزه مي کنند، بنابراين لوازم آرايش خودرا در فضاهاي گرم قرار ندهيد . اگرچشمتان دچار عفونت شده از لوازم آرايش استفاده نکنيد تا زماني که علت آن را کشف کنيد .
8- سرمه نوع سنتي از آرايش چشم است که مي تواند حاوي مقدار قابل توجهي سرب باشد استفاده از آن به عنوان يک افزودني در لوازم آرايشي و بهداشتي تحت نظارت FDA در ايالات متحده مجاز نيست.
9- توليدکنندگان مواد آرايشي مي توانند محصولات را بدون تاييد FDA به فروش برسانند . FDA محصولات آرايشي و يا مواد تشکيل دهنده لوازم آرايشي و بهداشتي را بررسي يا تاييد نمي کند ، با استثناي رنگ هاي افزودني ، که نياز به آزمايش ايمني دارند .
10- نيازي نيست که سازندگان لوازم آرايشي اطلاعات در مورد هر گونه جراحت ناشي از محصولات خود را به FDA ارائه کنند. محصول تنها در صورتي از بازار جمع آوري مي شود که FDA در دادگاه ثابت کند که اين محصول خطرناک يا خلاف قانون است.

make-up-4
11- خراش چشم با برس ريمل ، شايع ترين آسيب مربوط به لوازم آرايشي مي باشد. اين مي تواند منجر به يک عفونت چشمي شود در صورتي که خراش درمان نشود، عفونت ها مي تواند منجر به زخم در قرنيه، از دست دادن مژه، و يا حتي کوري شود. براي جلوگيري از اين نوع آسيب، سعي کنيد در هنگام رانندگي و يا سوار شدن در يک وسيله نقليه در حال حرکت از ريمل استفاده نکنيد .

12- "Cosmeceutical" يک اصطلاح عمومي براي محصوليست که براي زيباسازي است، اما همچنين خاصيت درماني نيز دارد . با اين حال، FDA يک محصول رابه صورت لوازم آرايشي و يا درماني طبقه بندي مي کند البته بر اساس مورد استفاده وآن را به عنوان ترکيبي از هر دو به رسميت نمي شناسد. استند لوازم آرايش
13- به گفته انجمن سرطان آمريکا، بر اساس اطلاعات موجود، شواهد کمي وجود دارد که نشان دهد استفاده از لوازم آرايشي، خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد. اما برخي از محصولات ممکن است هنوز کاملا تست نشده باشند، بنابراين تحقيقات بيشتري مورد نياز است.