زبان و سازگاری با محیط

به عنوان مدرس زبان آتماني برتي خارجي ها، خانم سميونووا با جديدترين روش هاي تدريس زبان آلماني آشنايي دارد. به عنوان محقق زبان آلماني، وي به تحقيق و استخراج بيشتر عميق ترين پديده هاي موجود در اين زبان مي پردازد. تحقيقات او بيشتر از آن که پديده هاي استثنايي و پيش فرض هاي نا آشنا را در بر بگيرد، به موضوعاتي روزمره و ملموس مانند همزيستي با محيط ميپردازد. پروژه مورد تحقيق خانم سميونووا انطباق محيطي از بعد فرهنگي، مربوط به بخش زبان آلمني با ابعاد فرهنگي دانشگاه گوتينگن است که رياست آن را خانم پروفسور هيلترود کاسپر-هنه به عهده دارد.

در اين پروژه بر روي مواردي از قبيل تاثيرات يادگيري زبان، رغابت هاي فرهنگي انطباق با محيط در کودکان محاجر و يا ب پيشينه مهاجرتي تحقيق ميشود. اين گروه تحقيقي در نظر دارد تا پايان سال ???? ميلادي، روش هاي جديدي براي يادگيري پيشنهاد کند که يادگيري زبان را براي کودکان مهاجر آسان ترکرده وميزان سازگاري آنان با محيط را بالا مي برد. خانم سميونووا مي گويد: «تحقيقات نشان داده است که يادگيري زبان و ميل به سازگاري بيشتر با محيط بر روي يکديگر تاثيرات مثبتي مي گزارند.» او همچنين ميگويد:

« از اين جهت معتقدم برنامه کشور آلمان براي برگزاري کلاس هاي زبان متعدد که بر حسب قدرت يادگيري و نيازهاي افراد تعبيه شده است براي بهتر کردن شرايط محاجرين بسيار مفيد بوده است.»

او اعتقاد دارد فراگيري زبان آلماني، حتي براي افرادي که براي کار در شرکت هاي بين المللي و يا تحصيل در رشته هاي انگليسي زبان دانشگاهي، نيز ضروري است. او ميگويد: «ندانستن زبان ، افراد را از مسايل اجتماع و آنچه که در اطراف فرد اتفاق مي افتد دور نگاه مي دارد. اين امر باعث مي شود فرد از درک فرهنگ و تنوع محيطي کشور آلمان به دور بماند.»