ماژیک سمی به خانه نبرید

مداد شمعي و ماژيک هم به دليل تنوع رنگ شان، از لوازم مورد علاقه بچه ها براي نقاشي هستند، اما در عين حال ممکن است آلرژي زا و سمي هم باشند. مداد شمعي را از ترکيب پارافين و رنگ مي سازند و به همين دليل خيلي مراقب باشيد بچه بعد از استفاده از مداد شمعي دستش را به دهان يا چشمش نزند. خريد مداد شمعي روکش دار بهترين راه براي ايمن کردن دانش آموزان در برابر مسموميت و آلرژي است.

درباره ماژيک هم مانند مداد شمعي بهتر است مارک هاي مرغوب و قابل اطمينان را تهيه کنيد. ماژيک هاي غيرسمي که در بازار موجود هستند با عبارت «Not poisoning» مشخص مي شوند و اگرچه کمي گران تر از ديگر ماژيک ها هستند، براي بچه هاي کوچک که عادت به دهان بردن همه چيز را دارند مناسب تر است. انواع رنگ هاي فسفري و روشن ماژيک هم مي توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. استند لوازم تحرير

مداد تراش خوب؛ مداد تراش کامل
ابزاري مانند گونيا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تيز بودن براي دانش آموزان خطرناک هستند. بهتر است انواع پلاستيکي اين وسايل را به جاي انواع فلزي شان براي فرزند خود بخريد. از خريدن خط کش هاي بلند و پرگارهاي فلزي بدون درپوش پرهيز کنيد. مدادتراش و مدادپاک کن هم از ديگر وسايل پرکاربرد دانش آموزان هستند. بهتر است براي بچه ها مدادتراش مخزن دار تهيه کنيد تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روي زمين نباشيد. مدادتراش روميزي هم از اين لحاظ که قابل حمل نيست و بچه را در تراشيدن مداوم مدادهايش محدود مي کند گزينه خوبي است. در خريد مدادتراش روميزي دقت کنيد که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوري باشد که در دست ليز نخورد. جنس بيشتر مدادپاک کن ها لاستيک است و ممکن است براي چشم يا پوست ايجاد آلرژي کند. پاک کن به دليل کوچک بودن سايز آن معمولا زود گم مي شود. در گذشته والدين براي حل اين مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آويزان مي کردند؛ ولي امروز پاک کن هايي به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند.