10 نکته سئو برای سال 2012

نکات سئو بطور کلي ساده است، فقط با گوگل همراه شويد، البته ميليون ها مقاله در اينترنت درباره نکات سئو است که بيشترشان مطالب قديمي را تکرار مي کنند.
ولي امروز ميخواهم ليستي از نکات سئو را توضيح دهم که از وب سايت شما در مقابل بروز رساني هاي جديد گوگل مثل پنگوئن و پاندا که باعث سقوط اکثر سايت ها در نتايج جست وجو مي گردد محافظت مي کند.

1. محتواي با کيفيت و منحصر به فرد توليد کنيد.
مهمترين نکته در سئو کپي نکردن مطالب است پس دست به قلم شويد و مطالب مفيد کاربرانتان را خودتان توليد کنيد. توجه داشته باشيد وب سايت بدون مطالب مناسب ارزشي براي موتورهاي جستجو ندارد. شما بايد مطالبي بگذاريد که بازديدکنندگان را مشتاق کنيد تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

2. توليد محتواي تازه و بروز رساني وب سايت
وب سايتي که براي ماه ها تغيير نکند و مطلبي جديدي نداشته باشد از ديد کاربران و موتورهاي جستجو يک وب سايت مرده است. موتورهاي جستجو و کاربران عاشق مطالب تازه و بروز هستند و اين کار بازديد و رتبه وب سايت شما را نزد کاربران و موتورهاي جستجو بالا مي برد.

3. تمرکز بر روي يک عبارت کليدي در هر صفحه
در هر صفحه فقط بر روي يک عبارت کليدي تمرکز کنيد که حداکثر 5 کلمه باشد مانند : آموزش پيانو در تهران و يا فروش دستگاه لاغري يا طراحي دکوراسيون داخلي در اصفهان.
انتخاب يک عبارت کليدي مناسب براي صفحه، پيش از نوشتن مطلب به شما کمک مي کند تا مطلب را مرتبط تر به عبارت کليدي بنويسد و سعي کنيد حداقل عبارت کليدي را 5 مرتبه در متن تکرار کنيد.

4. وب سايت تان در دسترس همه باشد
مطمئن شويد که مطالب شما ساده باشد و براي خوانندگان قابل فهم باشد. وب سايتتان را طوري طراحي کنيد که با کامپيوتر، تبلت و موبايل بخوبي نمايش داده شود و موتورهاي جستجو اين را متوجه مي شوند و به سايت شما اعتبار مي دهد.

5. عنوان صفحه و متا توضيحات را با توجه به عبارت کليدي صفحه وارد کنيد.
از مهمترين موارد سئو، عنوان صفحه و متا توضيحات است، پس حتما براي هر صفحه آنها را با توجه به عبارت کليدي انتخاب شده وارد کنيد. عنوان صفحه حداکثر 5 کلمه باشد و نام شرکت را فقط در عنوان صفحه اول وارد کنيد بطور مثال : "پورتال ساز| سايت ساز | فروشگاه ساز". متا توضيحات حداکثر 40 کلمه باشد.

6. عبارت کليدي را در آدرس صفحه (URL) بکار ببريد
آدرس صفحه مانند : http://www.portalsaz.com/fa/web-design که کلمات web-design کلمات کليدي مي باشد که در آدرس صفحه آورده شده اند و موتورهاي جستجو به آنها توجه زيادي ميکنند. حتما عبارت کليدي را در عنوان صفحه، توضيحات، آدرس صفحه و متن صفحه وارد کنيد تا موتورهاي جستجو ارتباط بين آنها را پيدا کنند.

7. از مايکروفرمت ها براي معرفي بخش هايي از صفحه به گوگل استفاده کنيد.
يکي ديگر از ترفندهايي که از آن مي توانيد براي معرفي محتواي موجود در صفحات خود و يا بهتر بگوييم تعيين بخش هاي مهم صفحات وب خود و تعيين جنس آن ها به موتورهاي جستجوگر مانند گوگل ، بينگ و ياهو استفاده کنيد نشانه گذاري بخش هاي مختلف سايت خود با Microformat ها است که اگر مي خواهيد به صورت کامل با چگونگي انجام اين کار آشنايي پيدا کنيد مي توانيد از اطلاعات موجود در سايت schema.org استفاده کنيد.
اگر مي خواهيد ببينيد که چگونه استفاده از نشانه گذاري محتوا مي تواند در نمايش نتايج جستجو در موتورهاي جستجوگر به ما و مشتريان ما کمک کند مي توانيد از سرويس Google Rich Snippets استفاده کنيد که با وارد کردن آدرس يک صفحه مي تواند نشان دهد که اطلاعات نشانه گذاري شده آن صفحه چگونه در موتورهاي جستجوگر نمايش داده مي شوند. مثلاً پيشنهاد مي کنم در صفحات محصولات خود نام اصلي محصول ، دسته بندي ، تصوير و قيمت آن محصول را با استفاده از ساختارهاي گفته شده نشانه گذاري کنيد و سپس ببينيد محتواي آن صفحه در موتور جستجوگر گوگل چگونه به بازديد کنندگان نمايش داده مي شود. بله شما هم حتماً مثل من شگفت زده خواهيد شد.

8. مشارکت براي لينک
در وبلاگ ها و فروم ها (تالار گفتگو) ها فعال باشيد و نظرات مفيد خود را وارد کنيد و فراموش نکنيد که هنگام نظر دادن لينک سايت خود را هم وارد کنيد.

9. اجتماعي باشيد و پاداش را دريافت کنيد.
فعاليت در شبکه هاي اجتماعي بنظر وقت گير است اما ارزش تلاش کردن را دارد و رتبه بندي شما را در موتورهاي جستجو بالا مي برد و ترافيک و بازديد سايت شما را زياد مي کند و مشتريان بالقوه را به سمت وب سايت شما هدايت ميکند پس فعاليت در شبکه هاي اجتماعي اتلاف وقت نيست.

10. از عشق خود لذت ببريد
وب سايت شما عشق شماست و جستجوگرها نمي تواند شور و شوق را کم کنند حتي اگر رتبه پائيني داريد. پس محتوا خودتان را بنويسيد و علاقه خود را به وب سايتتان نشان دهيد. با صداقت کار خود را پيش ببريد و براي بازديد کنندگان ارزش قائل شويد و مطالب مفيد برايشان توليد کنيد.
مطمئن باشيد نتيجه آن را خواهيد گرفت