نقش و جایگاه بسته بندی بار

در اين مقاله ما نقش و جايگاه بسته بندي را با رويکردي سيستمي و تحليلي به همراه کليه عوامل تاثير گذار بر آن مورد توجه و برسي قرار ميدهيم . اين موضوع و برسي کردن آن به جهت ؛
1- پيشرفت روز فزون مفاهيم و تکنيک هاي بسته بندي در حمل و نقل کشور هاي پيشرفته
2- ملاحظات سيستمي در بسته بندي حمل و نقلي
3- دلايل نياز به نگرش سيستمي
4- توقعات از بسته بندي در حمل و نقل
5- نگاهي جامع به بسته بندي در حمل و نقل داراي اهميت است .

اما با وجود تمام نکاتي که در بالا از آن ها ياد کرديم نقش و اهميت بسته بندي در حمل و نقل در کشور ما به درستي آگاهي بخشي نشده و در نتيجه به دليل عدم توجه به اين روش ها در کشور ، هزينه هاي کل سازمان هاي مرتبط با آن بالا مي رود. اتوبار

ما در اين مقاله سعي بر آن کرده ايم که با ملاحظات سيستمي مربوط به دسته بندي و مراحل روند سيستمي به رفع و حل مشکلات في الحال حاضر موجود در بسته بندي حمل و نقل کشور بپردازيم . و سپس به :
1) مشکلات جاري بسته بندي
2) مزاياي بار واحد
3) چند نکته در بسته بندي واحد بار ها
4) مشخصات ناشي از بسته بندي هاي نامناسب
5) راه کار هاي پيشنهادي براي حل مشکلات پرداخته مي شود.

امروزه با پيشرفت سريع تکنولوژِي هر روز در هر نقطه از جهان کالا اي جديد توليد شده و به بازار عرضه مي شود ، حال اين که براي عرضه ي درست و مطلوب آن کالا به بازار هاي جهاني نياز به يک سيستم حمل و نقل موثر و قوي است که بتواند آن کالا ها را هر زمان در اختيار مشتري قرار بدهد . اما بي شک تمام مشتريان خواهان اين هستند که شرکت هاي حمل و نقلي کالا خريداري شده شان را به صورت کاملا سالم به دستشان برساند و اين امر تنها با استفاده از سيستم بسته بندي مناسب براي حمل به گوشه و کنار جهان ممکن است .

اينجاست که اهميت بسته بندي در حمل و نقل کاملا واضح و روشن مي شود . توضيحات مختلفي در مورد بسته بندي ارائه شده است که اگر بخواهيم به طور خلاصه آن ها را بيان کنيم بايد بگوييم : محافظي که سلامت کالاي محتوي خود را از مرحله ي پس از برداشت و توليد تا مرحله ي مصرف حفظ مي کند . بسته بندي از ديدگاه بازاريابي و همچنين توليد و حمل و نقل مورد توجه است .