نکات کلیدی برای اسباب کشی آسان تر

1) اولين مرحله از کار را اينطور شروع کنيد ، ليستي از تمامي کار هايي که طي اسباب کشي بايد انجام شود را به ترتيب اهميت اولويت بندي کرده و به صورت مکتوب بنويسيد. اتوبار

2) حالا شما از کار هايي که بايد انجام شود آگاهي کامل داريد و نوبت اين است که ببينيد براي بسته بندي لوازمتان به چه وسايلي نياز داريد ؛ مثلا : جعبه (اما نه هر جعبه اي !!) جعبه هاي ضخيم و مقوايي که توانايي تحمل وزن بار ها را داشته باشد با سايز هاي متفاوت ، طناب ، پارچه براي پيچيدن دور وسايلي مثل : رخت خواب يا لباس ها ، چسب نواري پهن و محکم ، منگنه ، برچسب و ماژِک براي اين که اطلاعات وسايل داخل جعبه را روي آن ها دقيق يادداشت کنيد (تا زمان باز کردن وسايل دچار مشکل نشويد) ، روزنامه باطله ، پلاستيک هاي حباب دار براي ظرف ها و وسايل شکستني .

3) قبل از بسته بندي وسيله ها آن ها را تميز کند و بشوييد البته براي وسايلي مثل ظرف هاي مصرفي تان تنها اين يک بار کفايت نمي کند و بعد از باز کردن وسايل در مکان جديد هم بايد مجدادا به خوبي شست و شو شوند .

4) براي بسته بندي کردن لوازم شکستني تان اگر جعبه هاي کارخانه ايشان را نگه داشته ايد هنوز ، ابتدا آن ها را داخل پلاستيک هاي حباب دارد بگذاريد و بعد داخل جعبه خودشان و در صورت نداشتن جعبه هاي اصلي خودشان ، بايد بسته بندي تان محکمتر باشد ، ابتدا هر يک از وسايل يا ظروف را به صورت جداگانه داخل روزنامه بپيچيد سپس داخل پلاستيک حباب دار قرار دهيد در مرحله نهايي هم آن ها را با دقت کنار يکديگر در جعبه ي بزرگي قرار دهيد .

5) نکته اي که در اين قسمت به شما ميگوييم نکته ي بسيار مهمي است ؛ شما بايد قبل از استفاده از هر کدام از جعبه ها از محکم بودن مقواي خود جعبه و همچنين اتصالاتش کاملا مطمئن شويد تا خداي نکرده زمان جابه جايي ، جعبه ها پاره نشوند و مشکلي براي وسايلتان پيش نيايد.

6) وسايل ريز و کوچک شکستني را لا به لاي پارچه و روزنامه بپيچيد و آن ها را به جاي جعبه داخل ظروف پلاستيکي در دار آشپزخانه تان قرار دهيد.

7) وقتي ميخواهيد وسايل را درون جعبه اي بچينيد خصوصا جعبه هاي مقوايي نکته ي بسيار مهم اين است که : به وزن بار هايتان و همچنين ميزان تحمل جعبه توجه کامل کنيد تا در زمان جا به جايي مشکلي پيش نياد (شما براي محکم تر کردن اتصالات جعبه هاي مقوايي تان ميتوانيد از چسب کاري آن قسمت ها با چسب پهن استفاده کنيد )

8) شما ميتوانيد براي حمل و نقل راحت تر و همراه با آسودگي خاطر بيشتر از طناب هاي ضخيم براي استحکام بخشيدن هرچه بيشتر به جعبه هايتان استفاده کنيد.

9) بعد از اين که کار بسته بندي تان به طور کامل انجام شد ، براي جوگيري از احتمال جا گذاشتن جعبه ها حتما يک دور تعداد آن ها را به صورت دقيق بشماريد.

10) بعد از اتمام چيدمان هر يک از جعبه ها نام تک تک وسايل داخل آن ها را با برچسب و ماژيک روي در جعبه ها بنويسيد و در صورتي که وسايل شکستني داخل جعبه داريد حتما با خط درشت و ماژيک قرمز روي جعبه بنويسيد «شکستني» . حال براي سهولت در انجام کارتان زمان منتقل شدن به خانه جديد و شروع چيدمان وسايل روي جعبه ها به مکاني که به آن تعلق دارند هم اشاره کنيد مثلا : وسايل آشپزخانه ، وسايل اتاق خواب .

11) براي بسته بندي فرش هايتان و جلوگيري از کثيف شدن خود فرش و ريشه ها ، ابتدا ريشه هاي فرش را بين پارچه اي قرار دهيد تا دو طرف ريشه داخل پارچه قرار بگيرد بعد از آن فرش را به همراه پارچه ي ديگري لوله کنيد ، حال براي اطمينان بيشتر به جهت کثيف نشدن فرشتان ميتوانيد باز آن را داخل يک پارچه جداگانه بپيچيد .

12) براي بسته بندي کشوهاي پاتختي و ميز آرايش ، داخلشان را به خوبي تميز کنيد ، تمام وسايل را به درستي داخل آن ها بچينيد و سپس کشو ها را داخل يک يا دو کيسه زباله (بر حسب اندازه) قرار دهيد و به حه اطمينان بيشتردور کيسه را با چسب پهن چسب کاري کنيد .

13) هميشه در اسباب کشي ها گوشه هاي وسائل چوبي بخاطر برخورد با مکان هاي مختلف در زمان جا به جاي بسيار دچار صدمه مي شوند ، حال براي جلوگيري از اين صدمات و سالم رسيدن اين وسائل به مقصد روي زواياي آن ها را به خوبي با پلاستيک حباب دار ، روزنامه و يا حتي پلاستيک ساده ميپوشانيم و بعد باز لايه ي ديگري با استفاده از مقواي ضخم به آن اضافه ميکنيم و با چسب پهن و محکم ثابتشان ميکنيم.

14) نکته ي مهم درباره ي استفاده از چسب هاي محکم نواري که بايد بسيار به آن توجه کنيد اين است که : نبايد بگداريد زماني که پوشش هاي حفاظتي را با چسب ها ، محکم ميکنيد چسب به صورت مستقيم با چوب يا شيشه برخورد داشته باشد .

15) براي جلوگيري کردن از صدمه ديدن رنگ ، پوشش و پايه صندلي ها يا به طور کلي مبلمان از روش پيچيدن روز نامه هاي باطله ، پارچه و ا پلاستيک به دور اين مناطق استفاده کنيد

16) درصورتي که مبلمان شما داراي روکش هستند در زمان اساب کشي آن ها را با روک مخصوص شان خوب بپوشانيد در غير اين صورت اين کار را با استقاده از پارچه هاي بزرگ انجام دهيد و بعد حملشان کنيد .

17) براي اين که حمل و نقل جعبه ها براي تان راحت تر باشد بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که : نبايد تمام فضاي جعبه را با وسايل سنگين مانند کتاب پر کنيد بلکه نيمي از جعبه را با وسايل سنگين و نيم ديگرش را با استفاده از وسايل خرده ريز و سبک پر کنيد

18) براي جا به جايي گياهان خانگي خود که گلدان هاي کوچک دارند ميتوانيد از جعبه هاي چوبي استفاده کنيد . گياهان خود را داخل جعبه بچينيد ، داخل خاک هر کدام از گلدان ها چوبي به بلندي قد گياه درونش فرو کنيد و روي گياه را به وسيله پلاستيک نازکي بپوشانيد سپس دور تا دور کيسه را به گلدان چسب بزنيد (براي تنفس گياهان بر روي هر نايلن چند سوراخ ايجاد کنيد) ، اما براي حمل گياهان با گلدان هاي بزرگ و سنگين کاري جز جابه جايي شان به همان صورت نمي توان انجام داد .

19) لباس هاي داخل کمدتان را به همراه چوب لباسي هايشان داخل پلاستيکي بزرگ يا وسط يک پارچه تميز يا ملافه قرار دهيد و به خوبي بپيچيد تا گرد و خاک نتواند وارد آن شود و در نتيجه باعث کثيف شدنشان.

20) براي بسته بندي لوازم صوتي تصويري ترجيحا تا جايي که ممکن است از جعبه هاي مخصوص خودشان استفاده کنيد اما در غير اين صورت ميتوانيد از جعبه هاي ديگري که بسته بندي بسيار محکمي دارند در محل هاي حساس مثل : شيشه تلوزيون يا مانيتور کامپيوتر استفاده کنيد . در صورت امکان بهتر است اين گونه و وسائل را با وسيله نقليه شخصي خودتان حمل کنيد

21) اجناس گران قيمت مثل : طلا ، نقره ، پول را نيز تا حد ممکن با وسيله نقليه شخصي خودتان جا به جا کنيد

22) قبل از ورود قطعي خودتان يا وسايلتان براي ساکن شدن در مکان جديد ، آن محل را به صورت کاملا دقيق تميز و سمپاشي کنيد تا از وجود هر نوع آلودگي يا حشره جلوگيري شود.

23) لوازمي که براي روزمره زندگي تان لازمشان داريد يا همان لوازم ضروري زندگيتان مثل : پوشاک ، لوازم بهداشتي و ... را طي اسباب کشي جايي قرار دهيد که به راحتي در دسترس تان باشند .

24) اگر سطح کفي محل زندگي جديدتان ، به وسيله ي موکت پوشيده شده سرتاسر سطح موکت ها را با پلاستيک ضخيمي بپوشانيد تا در زمان جا به جايي وسايل کثيف نشود.

25) تمامي وسايل و اثاثيه اي را که از خانه ي قبلي به محل جديد آورده ايد از جعبه ها و بسته هايشان بيرون بياوريد و پس از تميز کردن و پاک کردن گرد و خاک هايشان از آن ها استفاده کنيد . جعبه هايي که در محل قبلي سکونتتان حتي دربشان را باز نکرده بوديد را هم باز کنيد چرا که بهتر است از احتمال ورود حشراتي مثل سوسک و ... در حين اسباب کشي به داخل بسته هايشان مطمئن شويد و سپس به مکان جديدي که براي قرار گرفتنشان انتخاب کرده ايد منتقل کنيد