وسایل مورد نیاز نوزاد، آنچه ضروری است

از روزي که تست بارداري شما مثبت بود، منتظر اين ماه بوده ايد. در پايان اين ماه مي توانيد بچه خود را در آغوش بگيريد. اما آيا براي لحظه زايمان آماده هستيد؟ احتمالا مراسم سيسموني شما برگزار شده و ممکن است اگر بچه هاي ديگري داريد از وسايل آنها براي نوازد تازه متولد شده استفاده کنيد. بهرحال پيش از اينکه بچه را به منزل بياوريد، بايد حتما اين وسايل را در خانه فراهم کنيد.

صندلي ماشين
هيچ اما و اگري در اين مورد وجود ندارد. اگر بچه خود را در بيمارستان به دنيا آورده ايد، نمي توانيد بدون نشان دادن صندلي مطمئن ماشين بچه او را به خانه ببريد. دو مدل صندلي بچه مي توانيد بخريد. يکي از آنها متعلق به نوزادان است. اين صندلي براي نگه داشتن بچه هايي که تا ?? کيلو وزن و ?? سانتيمتر قد دارند طراحي شده و قابل حمل هستند. براي همين مجبور نيستيد براي بيرون آوردن بچه از ماشين مزاحم خواب او بشود. از طرفي استفاده از آنها خيلي راحت است. براي اينکه مي توانيد وقتي در خانه هستيد کمر آن را براي بچه ببنديد و صندلي را در پايه مخصوصش قرار دهيد. يک مدل ديگر از صندلي بچه که مي توانيد بخريد، صندلي قابل تغيير ماشين است. اين صندلي ها براي اينکه بچه شما تا يک سالگي در صندلي عقب ماشين بنشيند و سپس براي صندلي هاي جلو و تا سقف هجده کيلوگرم وزن طراحي شده اند. بعضي از مدلهاي آنها حتي براي تحمل وزن تا ?? کيلوگرم هم طراحي شده اند.

وسايل مورد نياز نوزاد
قبل از اينکه به بيمارستان برويد، بايد تمامي وسايل مورد نياز را براي وقتي که بچه به خانه مي آيد، تهيه کرده باشيد تا ديگر مجبور نباشيد بعد از آوردن بچه به خانه به فروشگاه برويد و خريد کنيد. تا جايي که مي توانيد پوشک بچه، پودر بچه، دستمال مرطوب، حوله، لباس خواب و وسايل ديگر را براي او تهيه کنيد. احتمالا وقتي از بيمارستان به خانه مي آييد خيلي خسته هستيد و در اختيار داشتن همه اين وسايل صرفه جويي در وقت و انرژي خواهد بود.

جاي خواب مناسب
حتما جاي مشخصي براي خوابيدن بچه در نظر بگيريد. انتخاب هاي زيادي پيش رو داريد. ممکن است بخواهيد نوزادتان را کنار خودتان در تخت بخوابانيد. براي اين کار حتما بايد يک جاي مخصوص بچه براي ايمن نگه داشتن او تهيه کنيد. تخت بچه و گهواره و تخت خواب هاي سفري هم گزينه هاي ديگر براي محل خواب او هستند. گهواره ها معمولا با هدف نزديک نگه داشتن بچه به تخت شما طراحي مي شوند و مي توانيد جاي آنها را در خانه جابجا کنيد. تخت خواب هاي مخصوص سفر هم به گونه اي طراحي شده اند که بتوان آن ها را با افزايش وزن بچه تغيير داد. آنها را مي توان در همه جاي خانه جابجا کرد و حتي مي توان آنها را جمع آوري کرده و به خانه مادر بزرگ و بقيه منتقل کرد. بعضي از بچه ها تا زمانيکه بزرگ بشوند با کمال ميل در اين تخت هاي سفري مي مانند و سپس مي توان براي آنها يک تخت جداگانه خريداري کرد. بيشتر بچه ها را در تخت خواب هاي مخصوص بچه مي گذارند. حالا يا زمانيکه تازه به خانه آمده اند يا وقتي که کمي بزرگ تر مي شوند. تخت خواب بچه مي تواند مدل ها و رنگ هاي متفاوتي داشته باشد ولي اصلي ترين وسيله داخل اتاق بچه خواهد بود. تخت خوابي که براي بچه خود درنظر مي گيريد، بايد با طراحي کل اتاق شما هماهنگ باشد.

وان حمام نوزاد
وقتي بچه را به خانه مي آوريد بايد جاي مطمئني براي حمام کردن او داشته باشيد. نوزادان براي اينکه آنها را در حمام منزل بگذاريد خيلي کوچک هستند و بايد مراقب نيفتادن آنها بود. بعضي از مردم بچه هايشان را در سينک مي گذارند. اگر از سينک ظرفشويي آشپزخانه استفاده مي کنيد، بايد يک جاي حمام بچه در آن بگذاريد تا بچه نيفتد. مي توانيد آن را در حمام خانه هم مستقر کنيد تا هرچه بچه بزرگ تر مي شود، خودش را در آن بشويد. انواع مختلفي از وان هاي حمام بچه وجود دارند.

احتمالا وسايل ديگري هم هستند که بدون آنها نمي توانيد بچه را به خانه بياوريد. اگر احساس کرديد چيزي را فراموش کرده ايد، هل نکنيد! در صورت امکان يکي از دوستان يا اعضاي خانواده را بفرستيد تا آن را براي شما تهيه کند تا بتوانيد روي مستقر شدن در خانه با نوزاد تازه خود تمرکز داشته باشيد.
منبع: ني ني بان