دلیل های کاهش رتبه سایت در گوگل

ترافیک بازدید کنندگانی که موتورهای جستجوگر مانند گوگل به سایت ما ارسال می کنند در حقیقت یکی از فرصت هایی است که ما می توانیم در تجارت و یا کار خود از آن برای افزایش درآمد و فروش محصولات استفاده کنیم. اما فکر کنید اگر این بازدید کنندگان تنها ۱ ماه از طریق موتورهای جستجوگر به سایت ما وارد نشوند چه اتفاقی می افتد ؟ آیا این به معنای یک شکست برای ادامه فعالیت و رسیدن به هدف اصلی سایت فرضی ما نیست ؟
دلایل مختلفی وجود دارد که موتور جستجوگر گوگل ، رتبه سایت ما را در صفحه نمایش نتایج جستجو به کاربران اینترنتی کاهش دهد و همچنین گوگل پیج رنک سایت ما را کاهش دهد. شما با آشنایی یا این دلایل کاهش رتبه می توانید از کاهش رتبه سایت خود در آینده در موتورهای جستجوگر جلوگیری کنید و یا در صورتی که هم اکنون این کاهش رتبه برای سایت شما اتفاق افتاده است راه حل های دقیق تری را برای افزایش رتبه سایت خود انتخاب کنید. همچنین این نوشته می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار افرادی قرار دهد که در رشته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( سئو ) فعالیت می کنند تا در بررسی و آنالیز سایت هایی که بهینه سازی آن ها را بر عهده دارند از دلیل کاهش رتبه های ناگهانی باخبر شوند. در این نوشته با ۱۰ دلیل آشکار تر کاهش رتبه سایت ها و وبلاگ ها آشنا می شویم.
1. پایان ماه عسل سایت شما در گوگل !
با بررسی آمار و ارقام بسیاری از سایت و وبلاگ ها و بر اساس گفته بسیاری از مهندسین بخش جستجوی گوگل بسیاری از سایت ها بعد از اینکه به پایگاه داده های گوگل راه پیدا می کنند گوگل در رتبه بندی صفحات وب به آن ها امتیازهای مثبت ویژه ای می دهد که این امر کاملاً طبیعی است چون گوگل نیز مانند اکثر کاربران اینترنتی دنبال جدیدترین ها است که در عنوان این بخش از کلمه ماه عسل برای این دوره استفاده شده است. البته اکثر سایت ها بعد از این دوره در صورتی که بهینه سازی نشوند و از طرف کاربران نیز زیاد مورد توجه قرار نگیرند در رتبه بندی های بعدی گوگل رتبه های واقعی تری به آن ها داده می شود که این امر شاید باعث کاهش رتبه سایت شما شده است.

2. گوگل پاندا و ایجاد محتویات تازه برای سئو
گوگل از الگوریتم جدیدی با نام گوگل پاندا برای تشخیص ارزش و تازگی محتویات صفحات سایت شما استفاده می کند که اخیراً وقتی از مت کات رئیس بخش مبارزه با اسپم موتور جستجوگر گوگل در توییتر سوال پرسیده شد که آیا گوگل پاندا هم اکنون صفحات فارسی زبان را نیز می تواند آنالیز کند جواب زیر را دادند .
بله ، هم اکنون گوگل پاندا توانایی آنالیز صفحات وب با تمامی زبان ها بجز کره ای ، چینی و ژاپنی را دارا می باشد.
پس اگر از نوشته های سایت ها و وبلاگ های دیگر در بروزرسانی سایت خود استفاده می کنید و اخیراً کاهشی را در تعداد بازدید کنندگانی که گوگل به سایت شما می فرستد احساس کرده اید پس باید بگوییم که گوگل پاندا متاسفانه سایت شما را به عنوان یک سایت کپی بردار شناسایی کرده است به همین خاطر نیز رتبه بسیاری از صفحات سایت شما در بعضی از جستجوهای پر استفاده از مثلاً رتبه ۳ یا ۴ صفحه اول نتایج به صفحه ۱۰ یا ۱۱ انتقال پیدا کرده است ! بله ، گوگل خوشبختانه در این مورد جدیداً خیلی سخت گیرتر شده است و حتی اگر شما گزارش کپی برداری از روی سایت خود را به آن بدهید در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی می کند.