راهنمای شناخت لوازم آرایـش تقلبی

به طور کلي در فرهنگ ايراني ها، اعراب و ترک ها استفاده از لوازم آرايش بيشتر از کشورهاي غربي مورد توجه قرار مي گرفته است و اين روند تا به امروز ادامه پيدا کرده و حتي بسيار بيشتر هم شده است اما اين استفاده بيش از حد مشکلات فراواني را ايجاد مي کند. بنا به گفته عباس نجفي، رئيس سازمان مبارزه با قاچاق بسياري از لوازم آرايش مورد نياز به صورت قاچاق وارد کشور مي شود و مصرف کننده نمي تواند در مورد سلامت آن ها اطمينان حاصل کند، چون روي آن ها نظارتي وجود ندارد و به همين دليل احتمال آلودگي ها و ابتلا به بيماري ها از طريق لوازم آرايش به خصوص در ايران بسيار زياد است. شايد دانستن هر کدام از اين خطرات باعث شود که هنگام انتخاب لوازم آرايش کمي بيشتر دقت کرده و نيز براي حفظ سلامت خود هم که شده کمتر از اينگونه لوازم استفاده کنيد. استند لوازم آرايش

 

کـدام پاک کننـده را نخريــد؟
فراموش نکنيد بهتر است يک پاک کننده آرايش خوب تهيه کنيد. زيرا خرج کردن پول بيشتر به نفع سلامت پوست تان خواهد بود. مارک هاي معروف تجاري لوازم آرايش، به طور معمول پاک کننده هاي خوبي نيز به بازار عرضه مي کنند. براي پاک کردن آرايش چشم از مواد پاک کننده آرايش که ويژه چشم است، استفاده کنيد. چشمان شما بسيار حساس هستند و نياز به مراقبت بيشتري دارند.

آرايش صورت شما مانند کرم پودر و رژ لب به راحتي به وسيله پاک کننده هاي آرايشي که پايه آبي دارند، از روي پوست تان پاک مي شوند، ولي آرايش چشم مثل سرمه، ريمل و خط چشم نياز به مواد پاک کننده قوي تري دارند. اين مواد پاک کننده بايد پايه روغني داشته باشند تا اين مواد آرايشي سمج را از چشمان شما پاک کنند. براي پاک کردن آرايش يک تکه پنبه يا پد پنبه اي را به مواد پاک کننده آغشته کنيد و روي پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشيد. درصورتي که با اين روش، آرايش شما پاک نشد چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جاي صورت تان بگذاريد، سپس با يک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت تان پخش کنيد با اين روش حتي مواد آرايشي نفوذ کرده به منافذ پوست تان نيز خارج مي شوند.

 

الکل دار نخريد
پاک کننده هايي را که در آن الکل به کار رفته است، خريداري نکنيد. اين پاک کننده ها گرچه باعث مي شوند در سطح پوست تان احساس تازگي کنيد ولي در طولاني مدت موجب خشکي پوست شما مي شوند. همچنين کساني که پوست حساسي دارند بايد هنگام خريد پاک کننده ها دقت بيشتري به خرج دهند. مي توانيد نمونه اين محصولات را روي پوست بازوي تان امتحان کنيد و اگر به آن حساسيت نداشتيد، آن را خريداري کنيد.

 

مشکلاتي که سايه چشـم ايجاد مي کند
مصرف انواع سايه هاي رنگي، به ويژه انواع ضدآب آن ها مي تواند علاوه بر قرمزي، تورم و خارش، فرد را دچار خشکي و پوسته ريزي و تغيير رنگ بارز در ناحيه اطراف چشم کند. البته آسيب به لايه هاي محافظ پوست مي تواند زمينه ساز ايجاد عفونت هاي ميکروبي و قارچي نيز باشد و اين واکنش به ويژه در فصول گرم تشديد مي شود. متاسفانه استفاده از لنزهاي رنگي و مژه هاي مصنوعي به ويژه با روش کاشت مصنوعي نيز زمينه را براي بروز انواع واکنش هاي پوستي و حتي ريزش مژه هاي فرد و عفونت داخلي و اطراف چشم فراهم مي کند و اگر همزمان از خط چشم و ريمل هم استفاده شود، اين واکنش ها تشديد خواهند شد. برخي از سايه ها به دليل وجود مواد رنگي يا معطر در آن ها، بعد از قرار گرفتن فرد در معرض اشعه آفتاب، لک هاي پوستي ايجاد مي کنند. اين لک ها و چروک زودرس و خشکي ايجادشده در ناحيه اطراف چشم، مي تواند نماي ناخوشايندي به وجود آورد.