انتخاب لوازم التحریر

مداد با نرمي مناسب
اصلي ترين ابزار براي نوشتن، مداد و خودکار است. مدادهاي معمولي ترکيبي از گرافيت، خاک رس و کمي دوده است که بسته به ميزان حرارتي که مدادهاي مختلف موقع ساخت مي بينند، ميزان سفتي و نرمي شان متفاوت است. بهتر است براي بچه ها مداد خيلي نرم نگيريد، چون زود نوکش گرد مي شود و مدام بايد تراشيده شود. به همين علت مدادهاي با نوک نرم خيلي به صرفه نيستند.

از طرفي نوشتن با مدادهايي که نوک خيلي سفت دارند براي بچه ها دشوار است، ضمن اينکه اين جور مدادها بعد از تراشيده شدن خيلي تيز مي شوند و ممکن است در حال شيطنت و بازي در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهاي اتود هم براي دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب هستند، چون تعويض نوک اين مداد براي بچه هاي کوچک کار آساني نيست. مزيت اين مداد به مداد معمولي اين است که نيازي به تراشيدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است، اما اين عيب را هم دارد که در صورت فشار زياد يا گذاشتن داخل جامدادي نوک شان مي شکند.

مواظب خودکارهاي آلرژي زا باشيد
در مورد خريد خودکار هم جنس و کيفيت آن را در نظر بگيريد. بدنه خودکارها را معمولا از پلاستيک، چرم، سراميک، آلومينيوم، چوب و استيل مي سازند. بهتر است خودکاري تهيه کنيد که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کيف يا جا مدادي را خط خطي نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسايل دانش آموز را کثيف نکند.

در خريد خودکارهاي معطر دقت کنيد اين خودکارها توجه بسياري از دانش آموزان را به خود جلب مي کنند، اما ممکن است برخي دانش آموزان به اين مواد آلرژي داشته باشند. خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان مي شود. از ويژگي هاي يک خودکار خوب براي نوشتن هاي درازمدت مي توان به موارد زير اشاره کرد:

- خودکارهاي با سطح مقطع سه گوش از خودکارهاي با سطح مقطع دايره اي بهتر هستند.
- خودکارهايي که داراي پوشش لاستيکي نرم هستند، باعث ناراحتي انگشتان نمي شوند.
- افرادي که به هنگام نوشتن خودکار را زياد فشار مي دهند، معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد مي کنند. در اين صورت بايد از خودکارها با پوشش لاستيکي ارتجاعي استفاده کنند.
- يکي ديگر از ويژگي هاي يک خودکار خوب، کيفيت بالاي جوهر و روان نويسي آن است که باعث آرامش اعصاب نويسنده مي شود.
- البته بچه هاي دبستاني معمولا براي استفاده از خودکار محدوديت دارند و بيشتر از مداد استفاده مي کنند. استند لوازم تحرير

ماژيک سمي به خانه نبريد
مدادشمعي و ماژيک هم به دليل تنوع رنگ شان، از لوازم مورد علاقه بچه ها براي نقاشي هستند، اما در عين حال ممکن است آلرژي زا و سمي هم باشند. مداد شمعي را از ترکيب پارافين و رنگ مي سازند و به همين دليل خيلي مراقب باشيد بچه بعد از استفاده از مداد شمعي دستش را به دهان يا چشمش نزند. خريد مداد شمعي روکش دار بهترين راه براي ايمن کردن دانش آموزان در برابر مسموميت و آلرژي است.

درباره ماژيک هم مانند مداد شمعي بهتر است مارک هاي مرغوب و قابل اطمينان را تهيه کنيد. ماژيک هاي غيرسمي که در بازار موجود هستند با عبارت «Not poisoning» مشخص مي شوند و اگرچه کمي گران تر از ديگر ماژيک ها هستند، براي بچه هاي کوچک که عادت به دهان بردن همه چيز را دارند مناسب تر است. انواع رنگ هاي فسفري و روشن ماژيک هم مي توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند.