ساخت غرفه نمایشگاهی به صورت حرفه ای

ساخت غرفه نمایشگاهی به دلیل موقتی بودن آن شاید با دیگر سازه ها کمی متفاوت باشد و می بایست در روند طراحی و پیاده سازی یک غرفه نمایشگاهی حتما به این مورد موقتی بودن توجه ویژه ای داشت و از متریال هایی در ساخت استفاده نمود که بعد از اتمام نمایشگاه بتوان براحتی انها را منحدم و یا جمع اوری کرد.در واقع یکی از مهمترین مسائلی که باید حتما در هنگام طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به ان دقت کافی نمود این است که رخلاف دیگر سازه های معماری در این نوع بنا ها متحرک بودن و قابلیت جابجایی بسیار مهم است. اینکه بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن بنا را ایجاد و جمع اوری کردیکی از مهمترین نکات کلیدی در ساخت این نوع بناها می باشد.می توان اینگونه عنوان کرد که به صورت کلی نوع معماری و ساخت و سازی که در غرفه های نمایشگاهی به کار می رود با اصولی که برای ساختمان های ثابت استفاده می شود متفاوت می باشد.

 

در واقع باید در ساخت غرفه نمایشگاهی به این نکته بسیار دقت کرد که میزان تغییر پذیری بنا بالا باشد . در واقع باید نوع طرح و شکل ان انعطاف پذیر و حتی قابل تکثیر و گسترش باشد.در معماری به کار رفته در این نوع بناها سعی شده است همیشه تا از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شود و دقیقا نقطه مقابل سنتی گرایی می باشد.

زمانیکه شما اقدام به ایجاد فضایی به عنوان یک غرفه نمایشگاهی می کنید باید بدانید که به خاطر ویژگی این نوع بناها نمی توان در محیط داخلی آن کار دست به کار برد . در واقع سازه های به کار رفته همگی به صورت تولید انبوه بوده که از کارخانه به سمت مقصد حمل می شوند.شاید استفاده از متریال های یکنواخت و بوجود امدن محدودیت هایی در نوع تکنولوژی های به کار رفته در ساخت بنا باعث ایجاد حاللتی تکراری در اکثر سازه های نمایشگاهی شود.

معمولا در ساخت غرفه نمایشگاهی چون از متریال های صنعتی استفاده می شوند و نمی توان در /ان کار هنر دست را به کار برد شاید به همین خاطر شاهد محیطی باشیم که دارای روحی خشن و خشک است.هر چه به این سو قدم بر می داریم وبه سمت صنعتی شدن خواهیم رفت در واقع به نوعی با طبیعت در حال خداحافظی هستیم و از روح سر سبز ان دور خواهیم شد. 

منبع: متدکس