شیشه پاک کن خانگی بسازید

شیشه های پنجره‌ها سطوحی هستند که بیشتر از قسمت‌های دیگر کثیف می شوند، اما دیگر احتیاجی نیست به دنبال تمیزکننده های شیمیایی بروید تا درخشندگی را دوباره به پنجره ها برگردانید. استفاده از شوینده های طبیعی مثل سرکه، جوش شیرین و آب لیمو بسیار بهتر از سایر شوینده ها است. مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی پنجره ها علاوه بر اینکه به محیط زیست آسیب می رسانند، باعث ایجاد آلودگی هوا در خانه نیز می شوند.

محلول معجزه اسا برای تمیز کردن شیشه های خانه
ترکیب آب و سرکه
ترکیب شدن آب و سرکه سفید منجر به ایجاد مایع تمیزکننده طبیعی می شود، سرکه باعث از بین رفتن جرم و رگه و لکه های کثیف از شیشه می شود. به مقدار مساوی از آب و سرکه برای درست کردن این مایع معجزه آسا استفاده کنید و آن را درون بطری های اسپری کننده بریزید. مایع را برروی شیشه ای که می‌خواهید تمیز کنید، اسپری نمایید. سپس با دستمال تمیز و بدون پرز، نسبت به پاک کردن اقدام نمایید. اگر شیشه مورد نظر بسیار کثیف است ابتدا قبل از اسپری کردن این مایع، نسبت به شستشوی شیشه با آب و صابون اقدام نمایید سپس از این مایع برای درخشندگی پنجره استفاده کنید که البته این برای زمانی است که شیشه بسیار کثیف و لکه های چربی مدت دار برروی آن قرار گرفته باشند در غیراینصورت محلول آب و سرکه بتنهایی باعث تمیزی می شود. همچنین می‌توایند از سرکه رقیق نشده، برای تمیز کردن جای لکه های بخار آب برروی شیشه پنجره تان استفاده کنید. برای اینکار همچنین می‌توانید سرکه را برروی دستمال تمیز بدون هرگونه پرزی بریزید و شروع به پاک کردن شیشه کنید.


دستمال مخصوص

اگر فقط می‌خواهید هرروز شیشه ها را تمیز کنید و اثری از گرد و غبار و یا رگه هایی از کثیفی نیست،می‌توانید از یک دستمال تمیز پنبه ای و بدون پرز استفاده کنید، روزنامه ها هم گزینه مناسبی برای تمیز کردن می باشند، منتها برای کسانی که به جوهر موجود درروزنامه حساس هستند، ممکن است باعث ایجاد حساسیت برروی پوستشان شود.




بوره و آرد ذرت

با ترکیب بوره (یکی از مواد معدنی و از نمک‌های اسید بوریک است. بوره معمولاً به شکل پودر سفیدی متشکل از بلورهای نرم بی‌رنگ است که به آسانی در آب حل می‌شود) با آب نیز یک محلول معجزه آسا برای تمیز کردن شیشه ها به دست می آید. برای درست کردن این محلول، دو قاشق غذاخوری بوره را در 3فنجان آب حل کنید. این محلول را نیز در بطری اسپری دار، بریزید و مقداری از آن را به شیشه اسپری نمایید ، سپس با یک دستمال تمیز و بدون پرز، پاک کنید. بهتر است برای از بین بردن رگه های نور برروی شیشه از محلول آب و سرکه بعد از استفاده از محلول بالا، استفاده کنید. محلول دیگری که می‌توانید برای تمیزکردن شیشه ها بکار بگیرید ترکیبی از یک سطل آب + 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و ½ فنجان سرکه سفید است. بعد از درست کردن محلول، آن را برروی شیشه بپاشید و با دستمال تمیز کنید.

لیموترش
آبلیموهمانند سرکه در تمیز کردن شیشه ها می‌تواند مفید باشد. یک قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک لیتر آب گرم حل کنید، محلول را درون بطری اسپری دار بریزید ، سپس آن را برروی شیشه اسپری نمایید و با یک دستمال پاک کنید. برای از بین بردن خط و خش‌هایی که برروی شیشه ایجاد شده اند، می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. سپس با یک دستمال نرم محیط را پاک کنید.