نکاتی درباره انتخاب لوازم تحریر

آخرين روزهاي تابستان است، اگر کمي به اطراف خود نگاه کنيد پدر و مادراني را مي بينيد که مشغول خريد لوازم التحرير براي بچه ها هستند.بازار لوازم التحرير است و بوي خاص دفتر و کيف نو، بازاري پر از رنگ و هيجان، براي بعضي ها نوستالژي دارد، براي بعضي ها هم سردرد افزايش قيمت. همه اينها يک طرف، اما براي ورود به اين بازار بايد چند نکته را هم مد نظر داشت. از همه مهم تر بايد به دو نکته همان اول توجه کرد. استند لوازم تحرير
اول اينکه آغاز سال تحصيلي براي بچه ها خيلي مهم است، مي تواند به خاطره اي تا پايان سال تبديل شود؛ بنابراين تلاش کنيد در عين صرفه جويي و حفظ سلامت فرزند خود، رضايت آنها را هم جلب کنيد. و بعد موقع خريد لوازم التحرير بايد سن فرزند خود را در نظر بگيريد. براي دانش آموزان کم سن و سال بايد نکات ايمني بيشتري رعايت شود. براي مثال ابزاري مانند مداد، پرگار و گونيا به دليل نوک تيز بودن مي توانند براي چشم بچه خطرناک باشند. رنگ هاي غيرمجاز بعضي از نوشت افزارها مانند ماژيک و مداد شمعي هم ممکن است توليد آلرژي کند.

مداد با نرمي مناسب
اصلي ترين ابزار براي نوشتن، مداد و خودکار است. مدادهاي معمولي ترکيبي از گرافيت، خاک رس و کمي دوده است که بسته به ميزان حرارتي که مدادهاي مختلف موقع ساخت مي بينند، ميزان سفتي و نرمي شان متفاوت است. بهتر است براي بچه ها مداد خيلي نرم نگيريد، چون زود نوکش گرد مي شود و مدام بايد تراشيده شود. به همين علت مدادهاي با نوک نرم خيلي به صرفه نيستند.
از طرفي نوشتن با مدادهايي که نوک خيلي سفت دارند براي بچه ها دشوار است، ضمن اينکه اين جور مدادها بعد از تراشيده شدن خيلي تيز مي شوند و ممکن است در حال شيطنت و بازي در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهاي اتود هم براي دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب هستند، چون تعويض نوک اين مداد براي بچه هاي کوچک کار آساني نيست. مزيت اين مداد به مداد معمولي اين است که نيازي به تراشيدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است، اما اين عيب را هم دارد که در صورت فشار زياد يا گذاشتن داخل جامدادي نوک شان مي شکند.