نکات بسیار حیاتی در مورد لوازم آرایشی

اين گروه از مواد آرايشي آنقدرها که به نظر مي‌رسند زيباکننده ما نيستند؛ مواد شيميايي، فلزات سنگين، باکتري‌ها و ديگر مواد خطرناک موجود در لوازم آرايشي ، کرم‌ها و محصولات و اسپري‌هاي حالت دهنده مو مي‌توانند اثرات مخربي روي سلامت فرد داشته باشند؛ اما اگر اين مواد مضر را بشناسيد شايد بتوانيد از آنها اجتناب کنيد تا ضررهاي ناشي از آنها را به حداقل برسانيد. در اين گزارش مي‌توانيد فهرستي از مواد خطرناک را ببينيد و ياد بگيريد چگونه از خود در مقابل آنها محافظت کنيد.اين گزارش با توجه به تحقيقاتي تنظيم شده است که در مجله معروف فوربس منتشر شده بود. استند لوازم آرايش

در صاف کردن موها افراط نکنيد

باوجود اينکه روي برچسب بسياري از محصولات و اسپري‌هاي حالت دهنده مو نوشته شده که در آنها فرمالدئيد وجود ندارد ولي در بسياري از محصولات حاوي کراتين که موها را صاف مي‌کند فرمالدئيد وجود دارد، ماده اي که در دنياي پزشکي به عنوان يک ماده سرطان زا شناخته مي‌شود. البته ميزان فرمالدئيد يافت شده در اين نوع محصولات بسيار کم است و اگر شما تنها چند بار در سال از اين محصولات استفاده کنيد خطر چنداني تهديدتان نخواهد کرد اما افراط در استفاده از اين محصولات صاف کننده مو اصلا به صلاح نيست. بيشتر از همه آرايشگراني در خطر هستند که موهاي مشتريان مختلف را با اين مواد صاف مي‌کنند.
اين مواد آرايشي به ريه‌ها آسيب مي‌زنند

معمولا مواد آرايشي معدني که به عنوان محصولات مينرال (mineral) ناميده مي‌شوند را جايگزين محصولات طبيعي و گياهي مي‌دانند؛ اما اين محصولات مينرال که بيشتر در شکل پودر توليد مي‌شوند، مي‌توانند مشکلاتي را ايجاد کنند، در واقع چون ذرات مواد معدني و مينرال مثل ميکا بسيار کوچک هستند به راحتي در هوا شناور شده و مي‌توانند از طريق تنفس وارد ريه‌هاي ما شوند (جالب است بدانيد کارگراني که در کارخانه‌هايي کار مي‌کنند که از مواد موجود در آنجا مواد معدني چون ميکاست حتما بايد از ماسک تنفسي استفاده کنند تا اين مواد را اسنتشاق نکنند) هنوز پژوهش معتبري در رابطه با استفاده از اين مواد آرايشي معدني انجام نشده است، اما متخصصان ريه مي‌گويند استنشاق گهگاهي اين مواد معدني مي‌تواند به ريه‌ها آسيب برساند.