مايع سفيد كننده

 

تبلیغات خلاقانه مایع سفیدکننده  را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم. این مایع سفیدکننده که البته نام او برای بسیاری از مصرف کنندگان نا آشناست برای معرفی خود کمپینی خلاقانه و جالب را اجرا کرده است. همانطور که می دانید تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری یکی از بهترین انواع تبلیغات محیطی است زیرا این اتوبوس ها روزانه در حال گردش در سطح شهر می باشند و به این دلیل در معرض دید همگان قرار می گیرند هرچند تبلیغات ساده و معمولی مانند بسیاری از آنها که ما روزانه بر روی اتوبوس می بینیم دیگر تاثیر آن چنانی بر مخاطب ندارند اما طراح این کمپین با برجسته کردن مایع سفید کننده و البته طرحی که شبیه میکروبهای در حال فرار می باشند جلوه ای خاص به این کمپین بخشیده است.
این کمپین خلاقانه توسط آژانس تبلیغاتی Point Of View در تهران با مدیریت خلاقیت ابوذر بابارضا و مدیریت هنری آرزو مداح و ایلاستریتور حمید مشایخی و البته عکاسی علیرضا تنومند در جوئن ۲۰۱۰ اجرا شده است.

 

آب ژاول (مایع سفید کننده)
آب ژاول که در فارسی به آن مایع سفید کننده و وایتکس نیز گفته می‌شود، محلولی است که برای گندزدایی و بو زدایی به کار می‌رود. آب ژاول را برای گندزدایی و بوزدایی به کار می‌برند. از این ماده در صنعت به عنوان رنگ‌زدا و سفیدکننده پارچه و خمیر کاغذ استفاده می‌شود. در خانه‌ها برای ضدعفونی کردن سبزی‌ها و سفید کردن رخت‌ها به هنگام رختشویی از آب ژاول استفاده می‌کنند. این محلول با نام‌های گوناگون در بازار به فروش می‌رسد.
آب ژاول (مایع سفید کننده و وایتکس نیز گفته می‌شود)محلولی است حاوی درصدی از هیپوکلریت سدیم (NaOCl) در آب.این نسبت بسته به مصارف مختلف، متفاوت است.
آب ژاول ماده‌ای سمی است. رنگ آن نزدیک به زرد و طعم و بوی آن تند است.خاصیت ضدعفونی کننده آب ژاول به دلیل تولید کلر آزاد می‌باشد.چنانچه به اشتباه نوشیده شود باید فورا شیر نوشید.