نکاتی در مورد برگزیدن نام مناسب برای ثبت برند
انتخاب یک نام تجاری مناسب نیاز به دقت فراوانی دارد و میتواند نقش مهمی در موفقیت یک کالا ایفا کند. نام تجاری یا برند میتواند باعث پیشرفت کسب و کار شود و در حوزه بینالمللی نیز جایگاه ویژهای برای خود داشته باشد. ثبت برند خوب برای آنکه بتواند جایگاه خود را در بین مصرفکنندگان پیدا کند باید دارای ویژگیهایی از جمله تلفظ ساده و روان، به خاطر سپردن آسان آن، قابل شناسایی بودن نام آن از لحاظ قانونی، ترجمه آسان نام آن به زبانهای بیگانه، جلب شدن توجه مصرفکننده به خود و باید مفهومی را درباره فواید و ویژگیهای کالا برساند. شرکتهای بزرگ بازاریابی برای انتخاب نام تجاری از روشهای ویژهای مانند انتخاب نامهای تجاری منفرد، انتخاب یک نام گروهی برای کالا، اسامی گروهی جداگانه برای کالا، تلفیقی از نام تجاری شرکت و اسامی کالای منفرد استفاده میکنند.
در انتخاب نام برند هر چه نام آن سادهتر و راحتتر تلفظ شود بسیار سریعتر پخش خواهد شد. برخی از نام برندها آنطور که نوشته میشود خوانده نمیشود، بنابراین ممکن است با دیکته اشتباه برند، شرکت تعداد قابل توجهی از مشتریان خود را از دست بدهد. نکته دیگر در انتخاب نام برند، جدا از سادگی آن باید نام تجاری طوری انتخاب شود که از دیگر محصولات مشابه و رقیب در عین متمایز بودن نام، جالب و جذبکننده مشتری باشد. نکته دیگر در انتخاب نام ارتباط بین نام و علامت تجاری است که بسیار اهمیت دارد زیرا معمولا لوگوهای تصویری بسیار قویتر از لگوهای کلمهای هستند و این باعث میشود مصرفکنندگان بتوانند خیلی راحت آن برند را به خاطر بسپارند. بنابرای انتخاب نام تجاری یک ایده است که برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی اقدام به ثبت آن کرد.