وضعیت امنیتی ربات‌ها در یک کلام

اما حتی اگر مکانیزم Privacy Mode نیز غیر فعال شده باشد، خواندن همه پیام ها به وسیله ربات به معنی جاسوسی نیست. در واقع حتی در این حالت، ربات از همه پیام های شما سر درنمی آورد و تنها پیام هایی که برای ربات تعریف شده و معنی دار باشد، پردازش میشوند. در نتیجه حتی خارج از Privacy Mode نیز یک ربات توان جاسوسی چندانی ندارد. (در نتیجه به هیچ عنوان نگران اطلاعات شخصی خود و همچنین تصاویر موجود در گالری خود نباشید) 
مساله بعدی اینکه آیا ربات میتواند پیام های خصوصی را جمع آوری کرده و عملا در اختیار طراح گذارد؟ این موضوع نیز منتفی است. به چند دلیل:
دلیل اول همان موردی است که در مورد محدودیت حافظه ربات ها ذکر شد. تمامی پیام هایی که پردازش شوند، بعد از مدتی از حافظه Cloud در سرور پاک خواهند شد و تلگرام این گونه ادعا میکند که این پیام ها هرگز در سرور نمی ماند.
دلیل دوم آنکه عملا حتی در صورت جمع آوری اطلاعاتی نظیر پیام ها و شماره تلفن ها، طراح ربات دسترسی مستقیم به آنها ندارد و همه این اطلاعات از طریق پروتکل رمزنگاری شده تلگرام به سرور واسطه منتقل و در آنجا پردازش و ذخیره میشوند.

یک نکته نهایی در مورد تلگرام
شاید این مقاله، خیال شما را از بابت ربات ها راحت کند و شایعه جاسوسی ربات ها را پایان دهد. اما در پایان بگذارید نکته ای را در رابطه با امنیت نرم افزار تلگرام به شکل کلی با شما در میان بگذاریم.
گفته میشود تلگرام یکی از امن ترین نرم افزارهای پیام رسان است و طراحان روسی آن برای هک این نرم افزار جایزه ای 300 هزار دلاری تعیین کرده اند. این موضوع تا حد زیادی صحت دارد و نرم افزار پیام رسان تلگرام مکانیزم های امنیتی خوبی در چنته دارد.
سرزمین دانلود