رعایت اصول و قواعد سئو در کد نویسی وب سایت

براي آنکه وب سايت شما در موتورهاي جستجو رتبه مناسبي داشته باشد مي بايست اصول و قواعد طراحي و سئو را در پياده سازي آن رعايت شده باشد در زير چند اصل اوليه مهم را براي شما بيان مي نمايم:

کد نويسي HTML وب سايت مي بايست بر پايه تگ DIV پياده سازي شده باشد و از تگ TABLE براي صفحه بندي استفاده نگردد. تگ TABLE فقط مي بايست براي داده هاي جدولي مورد استفاده قرار بگيرد.
آدرس دهي صفحات مي بايست بهينه سازي شده براي موتورهاي جستجو (SEF) باشد. در اين نوع آدرس دهي براي هر دسته بندي يک فلدر در نظر گرفته مي شود و نام صفحات بر اساس عنوان صفحه در نظر گرفته مي شود. به عنوان مثال براي آنکه نام صفحه شبيه به index.php?id=10 داشته باشيم از نام صفحه page-title.html استفاده مي نماييم. استفاده از نام صفحه فارسي تاثير بهتري در ايندکس صفحات وب سايت در موتور جستجو خواهد داشت.
کد نويسي وب سايت مي بايست استاندارد w3c باشد و پس از اتمام طراح وب سايت حتما وب سايت را مي بايست در W3c Validator بررسي نموده و خطاهاي سايت را بر طرف نماييد. در صورتي که خطاهاي وب سايت رفع گردد اين وب سايت پيغام تبريکي را به شما نمايش مي دهد. نکته: اين وب سايت صفحات وب سايت را به صورت جداگانه اعتبارسنجي مي نماييد بنابراين کار تست مي بايست بر روي تک تک صفحات وب سايت انجام گردد.
در نظر گرفتن عنوان براي صفحات وب سايت و استفاده از تگ هاي H1,H2,H3 و .. در سايت
در کنار رعايت اصول اوليه و مقدماتي، اصول و موارد پيشرفته تري وجود دارند دارند که رعايت آنها در کد نويسي صفحات باعث بالا رفتن رنک وب سايت در موتورهاي جستجو مي گردد که در زير اصول را براي شما بيان مي نمايم:

ايجاد نسخه موبايلي وب سايت تاثير بسيار متبتي بر رنک وب سايت در موتورهاي جستجو خواهد داشت، زيرا که کاربران بسياري از موبايل و تبلت براي جستجوي وب استفاده مي نمايند و نمايش درست و مناسب سايت در موبايل و تبلت باعث مي شود تا کاربر با ابزارهاي موبايلي مدت زمان بيشتري در سايت بماند و همين مسئله تاثير بسيار مثبتي در رنک سايت خواهد داشت
استفاده از اسنيپت ها (rich snippets and structured data) باعث بالا رفتن خوانايي سايت در موتورهاي جستجو مي گردد. در صورتي که از rich snippets و structured data استفاده نموده ايد مي توانيد آن را در Google Structured Data Testing Tool - Google Help بررسي نماييد، فقط کافي است آدرس صفحه مورد نظر خود را در اين سايت وارد نموده تا اسنيپت هاي بکار رفته در اين صفحه را به شما نمايش دهد.