دیوار بتنی در دکوراسیون داخلی منزل

از ماده بتن در صنايع مختلف استفاده هاي بسيار وسيعي مي شود که نام بردن تک تک آنها غير ممکن است. اما شايد به ذهن کسي هم خطور نکند که از بتن مي توان در دکوراسيون داخلي نيز استفاده کرد. ديوار بتني در دکوراسيون منازل امروزي به يکي از جذاب ترين مباحث طراحي داخلي تبديل شده و روز به روز طرفداران بيشتري را به سمت خود جذب مي کند. بتن در دکوراسيون منزل در عين اينکه ظاهري بسيار ساده دارد اما تمي جذاب در محيط بوجود مي آورد و درست مانند استفاده هاي متنوعي که در صنعت دارد، در معماري داخلي نيز مي توان آنرا به روش هاي بسيار زيادي بکار برد.

البته ديوارهاي بتني برخلاف ديوار هاي ساده و خشک، نياز به مراقبت بيشتري دارند و از طرفي هزينه نگهداري آنها کمي نسبت به ديوارهاي ساده گچي يا کاغذ ديواري ها بيشتر است. اما در عوض يک ديوار بتني فايده هاي زيادي را براي زيباسازي دکوراسيون منزل در اختيار مصرف کننده قرار مي دهد. (استفاده از ديوارهاي آجري در خانه هاي مدرن)
ديوار بتني را مي توان به حالت هاي متنوعي درآورد و بافت هاي بسيار زيبا و منحصر بفردي بروي آن اجرا کرد. مثلا در بعضي مواد طراحان نمايي هايگلاس و صاف و براق به ديوار بتني مي دهند که براي دکوراسيون هاي مدرن بسيار مناسب هستند. بعلاوه يک ديوار بتني تمامي رنگ ها را بخود مي گيرد بطوريکه هر کدام جلوه اي بسيار شيک در دکوراسيون ايجاد مي کنند که نمي شود براحتي از آنها چشم پوشي کرد.

براي مثال در شکل زير مشاهده مي کنيد که يک ديوار بتني در ترکيب با مبلماني به سبک مدرن و امروزي چقدر زيبا جلوه خواهد کرد. البته براي روشن کردن فضا و همچنين خود بتن، ديوار کوچکي (بقل ديوار بتني) به رنگ کاملا سفيد درآمده تا علاوه بر روشن کردن فضا آنرا از يکنواختي درآورد.
منبع: اتاق