دکوراسیون داخلی لوکس به سبک معماری نئوکلاسیک

با تاکيد هر چه بيشتر معماران و خانه دارهاي امروزي بر دکوراسيون و سبک طراحي داخلي مدرن، خوب است که هر از گاهي نگاهي هم به فضاهايي با دکوراسيون داخلي لوکس به سبک طراحي غير معمول و اغلب گران قيمت بپردازيم که در گذشت زمان دچار تحولات زيادي شده اند. در اين مطلب با خانه ايي آشنا خواهيم شد که از معماري داخلي به سبک نئوکلاسيک، سبکي بي نهايت شيک، لوکس و زيبا که در اواسط قرن هجدهم ميلادي رواج پيدا کرده بودند، استفاده مي کند. البته جالب است بدانيد چنين دکوراسيون هايي در قرن هجدهم و اويل قرن نوزدهم، در مقابل دکوراسيون هاي باشکوه سلطنتي و فرانسوي، سبکي مينيمال و ساده به شمار مي رفتند.

بسياري از طراحان معتقدند سبک نئوکلاسيک، بنوعي احيا شده سبک يوناني بوده که به ميزان اندکي با سبک کلاسيک فرانسوي ترکيب شده است. در حالي که اين دو در ظاهر تفاوت هاي زيادي با يکديگر دارند اما در ريشه و اصالت کاملا همخوان و مشابه هستند.

همانطور که در عکس ها مشاهده مي کنيد خانه زير در عين حفظ سبک نئوکلاسيکي خود، از ترکيب ساير سبک ها نيز در طراحي داخلي اش استفاده کرده است. در قسمت اتاق نشيمن از مبلمان راحتي به سبک مدرن استفاده شده که با ساير اکسسوري هاي مدرن در گوشه و کنار خانه همراهي مي شود. نوع طراحي چوب بکار رفته در دکوراسيون داخلي اين خانه بسيار جالب است. بعضي مواقع چوب، ابهت خاصي از خود نشان مي دهد و بعضي مواقع با رنگ روشنش، باعث درخشش فضاي داخل مي شود. بين کفپوش هاي چوبي اين خانه نيز از سنگ هاي مرمر طبيعي به رنگ سياه استفاده شده که جلوه مدرن تري به دکوراسيون نئوکلاسيک خانه مي دهد.
منبع: اتاق