طراحی ورودی ساختمان در مراکز تجاری و فروشگاهی

ورودي ساختمان اولين چيزي است که در يک ساختمان مشاهده مي شود و بيشتر مواقع با طراحي نماي ساختمان به صورت يکپارچه طراحي مي شود اما در ساختمان ها و مراکز تجاري و فروشگاه ها براي اينکه به رهگذران و خريداران نشان داده شود که ساختمان يک مجموعه تجاري براي بازديد عموم است حتماً بايد براي ساختمان يک ورودي منحصر به فرد و جذاب تعريف شود تا عابران و مشتريان به سمت اين مراکز کشيده شوند.

استفاده از فرم هاي برجسته و مشخص نسبت به معماري محل و همچنين به کار گيري پرسيکتيو در طراحي حجم ورودي ساختمان و طراحي احجام شکسته و خالي و پر، از مواردي است که مي توان در طراحي معماري ورودي ساختمانها و مراکز تجاري به کار گرفت. فضاي ورودي در مجتمع هاي تجاري شامل دو قسمت است: ورودي سواره رو که براي دسترسي به پارکينگ طراحي ميشود و ورودي پياده که براي وارد شدن به داخل ساختمان تجاري ميباشد.

وشبختانه مردم ايران عزيز ما با توجه به شأن و مقام و منزلت و پيشينه طلايي که دارند هميشه بهترينها و والاترينها را دنبال مي کنند؛ روند مثبتي که در جامعه به سمت دکوراسيون داخلي و همينطور دکوراسيون فروشگاه در حال رشد مي باشد به اين صورت است که ما به عنوان مشتري، بيشتر تمايل به خريد و بازديد از فروشگاه و يا مغازه اي داريم که ما را به سمت خود جذب کند و اين جذابيت اولين راهي که پيش رو دارد از طريق ويترين و ورودي مغازه و فروشگاه مي باشد. ميتوان گفت در دکوراسيون مغازه، بهترين و ساده ترين راه براي جذب و جلب نظر مشتري ويترين آن است.